انتظارات لبنانیان از نخست وزير جديد

انتظارات لبنانیان از نخست وزير جديد
شنبه 17 فروردين 1392 - 21:54

العالم، بیروت - یک کارشناس سیاسی لبنانی تاکید کرد که در دستور کار کابینۀ "تمام سلام" نخست وزیر جدید لبنان، باید بر حفظ مقاومت، دستاوردها و سلاح آن تاکید شود.

"رفعت بدوي" در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت وگو با همه طرف های لبنانی، مشارکت همۀ گروه ها در دولت، پایبندی به پیمان طائف، تدوین قانون جدید انتخابات، و بیرون بردن لبنان از تنش و دودستگی  سیاسی را از برجسته ترین نکات بیانیه وزارتی (دستور کار) تمام سلام نخست وزیر جدید لبنان برشمرد.

کارشناس سیاسی لبنانی افزود: نخست وزیر در صدد تشکیل کابینه فراگیر است و آمادگی خود را برای گفت وگو، همکاری، وحدت و ایجاد ثبات در لبنان اعلام کرده است.

بدوی تاکید کرد که انتخاب "سلام" به  نخست وزیری و مکلف شدن وی به تشکیل کابینه، فضای آرامی را بر بیروت حکمفرما کرده و موجب خوشحالی مردم لبنان شده است.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تصریح کرد: هرچند توصیه های خارجی در انتخاب تمام سلام دخیل بوده است، اما این دخالت ها به دلیل تاثیر پذیری لبنان از رویداد ها و اوضاع پیرامون خود و منطقه، طبیعی است.

بدوی در ادامه تمام گروه های لبنانی را به کنار گذاشتن اختلافات و در اولویت قرار دادن منافع ملی به منظور ایجاد کشوری با ثبات دعوت کرد و گفت: دستور کار کابینۀ تمام سلام باید دربردارنده و حافظ حقوق، دستاوردها و سلاح مقاومت باشد، زیرا اگر مقاومت نبود، بدون شک لبنانی ها همچنان زیر یوغ اشغالگری رژیم صهیونیستی قرار داشتند.

پس از گذشت دو هفته از استعفای نجیب میقاتی از سمت نخست وزیری، امروز پارلمان لبنان با رای قاطع تمام سلام را به نخست وزیری برگزیدند.
6-17:44

 

پربیننده ترین خبرها