وکیل مصری: سفیر قطر باید اخراج شود

وکیل مصری: سفیر قطر باید اخراج شود
شنبه 17 فروردين 1392 - 22:55

يك وكيل مصري با ارائه دادخواستی به رييس دادگاه اداري، صدور حكم اخراج سفير قطر از مصر را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "طارق محمود" تاكيد كرد: حضور سفير قطر در مصر خطري جدي براي كشور است و موجب ایجاد فتنه در مصر مي شود. سفیر قطر از وضعيت سياسي و اقتصادي موجود در كشور سوء استفاده كرده و با سلاح و پول، در راستای تجزیه مصر فتنه انگيزي مي كند".
به نوشته پايگاه اينترنتي "بوابة الوفد" مصر، وي در بخشی از شكايت خود آورده است: "قطر كشوري است كه در دوره اخير و پس از انقلاب 25 ژانويه و قبل از آن نيز آشكارا در سياست مصر و امور داخلي آن دخالت مي كرده و در اين راه از همه امكانات مادي و رسانه اي كه در اختيار دارد، از جمله شبكه الجزيره استفاده مي كند، شبكه اي كه اخيرا از "نقل اخبار" به "خبرسازي" تغییر شغل داده است تا با اجراي طرح هاي مشخص و تعيين شده به نفع سياست امريكا، خواسته كشورش را براي برخورداري از نقشي محوري در خاورميانه برآورده كند".
به نوشته این سایت مصری، يكي از جمعيت هايی كه همسر امير قطر بر آن نظارت دارد، 196 ميليون دلار به يكي از گروههاي وهابي مصر داده است.
اين گروه وهابي موسوم به جماعت انصار السنه، از عضويت قطر در شوراي همكاري خليج فارس - كه هيچ محدوديتي براي ارسال حواله هاي نقدي به مصر وضع نكرده است- سوء استفاده كرده و از اين كمك های نقدي براي اهداف سياسي مشخصي استفاده می كند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها