پافشاری آل‌خلفیه و آل‌سعود بر تشکیل کنفدراسیون

پافشاری آل‌خلفیه و آل‌سعود بر تشکیل کنفدراسیون
يکشنبه 18 فروردين 1392 - 10:05

با وجود ناکامی طرح پادشاه عربستان مبنی بر تشکیل "کنفدراسیون" به دلیل مخالفت اکثر اعضای شورای همکاری خلیج فارس با سلطه جویی "آل‌سعود"، ولیعهد عربستان و نخست وزیر بحرین بار دیگر بر حمایتشان از این طرح تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الوسط" بحرین امروز (یکشنبه) در خبری نوشت: "خلیفه بن سلمان آل‌خلیفه" نخست وزیر بحرین و "سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود" ولیعهد عربستان از طرح "تشکیل کنفدراسیون خلیج فارس" پیشنهادی عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان حمایت و اعلام کردند که اجرای این طرح به بهبود وضعیت امنیت و ثبات منطقه کمک می‌کند، و تأثیر مثبتی در امور سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورهای منطقه می‌گذارد .
این اظهارات در جریان سفر دیروز نخست وزیر بحرین به ریاض و دیدار وی با ولیعهد عربستان مطرح شد.
نخست وزیر بحرین در این دیدار از رژیم سعودی به دلیل حمایت از کشورش در همه شرایط تقدیر کرد و گفت که عربستان با موقعیت سیاسی و اقتصادی خود همیشه از اعراب و مسلمانان حمایت کرده است .
ولیعهد عربستان سعودی نیز تأکید کرد: حمایت از بحرین سیاست ثابت عربستان است .
مخالفان طرح پادشاه عربستان تأکید دارند این طرح که با الحاق بحرین به عربستان آغاز می‌شود، مقدمه‌ای برای الحاق شش كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس و تشكيل كنفدراسيوني عربي زیر سلطه آل‌سعود است.
پس از آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در 14 فوریه 2011 و ناتوانی رژیم آل‌خلیفه در متوقف کردن انقلاب مردم با وجود استفاده از همه توان نظامی خود، عربستان سعودی نظامیان اشغالگر خود را تحت پوشش سپر جزیره و به بهانه حمایت از تأسیسات بحرین، به این کشور که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است اعزام کرد.
پس از آن نیروهای رژیم آل‌خلیفه با پشتیبانی اشغالگران سعودی دور جدیدی از سرکوب‌ها را آغاز کردند. در جریان این سرکوبها علاوه بر کشته و یا مجروح شدن شمار قابل توجهی از شهروندان، چندین مسجد ویران و خسارتهای بسیاری نیز به دارایی‌های مردم وارد شد.
این سرکوبها نتوانسته است مردم بحرین را از ادامه مطالبات برحق خود باز دارد و با گذشت 2 سال از انقلاب مردم این کشور، اعتراض ها به ظلم و ستم آل خلیفه به صورت مسالمت آمیز همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها