چرا تروریستها چاههای نفت سوریه را آتش می زنند؟

چرا تروریستها چاههای نفت سوریه را آتش می زنند؟
يکشنبه 18 فروردين 1392 - 12:14

سياستمدار سوري مخالف تأکید کرد، باندهاي تروريستي به هدف اجرای مقاصد بیگانگان چاههاي نفت را آتش مي زنند و كارخانه ها را به خارج از سوريه منتقل مي كنند.

باندهاي مسلح در سوریه بعد از بروز اختلاف در خصوص تقسيم نفت به سرقت رفته، 9 چاه نفت را در مناطق مختلف آتش زده اند كه این امر فقط در چاه های استان "دیرالزور" باعث خسارت روزانه 4هزار و 970 بشكه نفت و 52 هزار متر مكعب گاز شده است.

"اكرم الاكرمي" عضو هیأت هماهنگي سوريه روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اقدامات تروريستي عليه بخش نفت و ساير بخش هاي اقتصادي درجريان است كه اقتصاد سوريه خسارت هاي زيادي را بابت آن متحمل مي شود و هیأت هماهنگي با اين اقدامات تروريستي و حتي تحريم هاي اقتصادي عليه سوريه كه بر ملت تاثير منفي مي گذارد، مخالف است و آن را به شدت محكوم مي كند.
این سياستمدار سوري مخالف اظهار داشت: اين اقدامات تروريستي با هماهنگي كشورهاي همسايه سوريه صورت مي گيرد و از آنجا كه نفت در اقتصاد سوريه از بخش های حياتي است،  اين اقدامات تروريستي بر همه بخش هاي اقتصادي اعم از كشاورزي و صنايع تأثیرگذار خواهد بود و همچنين به محیط زیست زيان وارد خواهد كرد.
الاكرمي خاطرنشان کرد: 9 چاه نفت طعمه حريق شده است و قاچاق نفت سوريه نيز ادامه دارد، نفت و گاز ثروت هاي ملت سوريه است و لازم است تا اين اقدامات تروريستي و دسيسه چيني عليه سوريه متوقف شود.
وي تصريح كرد: افراد مسلح با بيگانگان در ارتباط هستند و هدف آنها تخريب و ويراني سوريه است به همين دليل بايد با اين باندهاي تروريستي با همه ابزارها و راهها مقابله شود.
الاكرمي افزود: زيان هاي سوريه در جريان بحران اين كشور  از 80 ميليارد دلار فراتر رفته است و سوريه 540 ميليارد ليره نيز در بخش نفت زيان ديده است.
MKH-6-18:41
 

پربیننده ترین خبرها