در گفتگو با العالم تشريح شد،

پشت پرده حمله به مقر كاردار ايران در قاهره

پشت پرده حمله به مقر كاردار ايران در قاهره
يکشنبه 18 فروردين 1392 - 16:14

العالم - كاردار ایران در مصر بهانه تشیع هراسی را در چارچوب طرحی اسرائیلی برای ضربه زدن به وحدت اسلامی و تبدیل درگیری اعراب و اسرائیل به درگیری شیعه و سنی توصیف کرد .

مجتبي اماني روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار کرد: موضع برخي از سلفي ها در رد عادي سازي روابط بين قاهره و تهران موضع ملت مصر و حتي همه جريان سلفي در اين كشور به شمار نمي رود.

وي با اشاره به اينكه موضوع ساختگي خطر تشيع و اتهام وارد كردن به ايران صحت و حقيقت ندارد و حمله به مقر كاردار ايران در قاهره بيانگر ديدگاه ملت و سلفي ها نيست، گفت : با برخي از شيوخ سلفي از جمله حازم ابواسماعيل تماس گرفته كه وي تاكيد كرد آنها مشكلي با گردشگري ايران در مصر و روابط قاهره با تهران ندارند.

كاردار ايران در مصر افزود: برخي افراد ممكن است به دنبال نقشه هاي عربستان و آمريكا و صهيونيست ها بروند؛ زيرا آنها خواهان ضربه زدن به مسير پيشرفت و توسعه روابط تهران و قاهره با هدف به شكست كشاندن مصر و تسليم كردن آن درقبال خواسته هاي خودشان هستند.

وي بعيد دانست كه اين اقدامات بر روند روابط مصر و ايران تاثير بگذارد و گفت: در راستاي آگاه سازي افكار طرف هاي مخالف روابط با ايران گام برخواهد داشت تا در دامن نقشه صهيونيستها در منطقه نيفتند.

اماني تاكيد كرد: ايران شيعه پشتوانه اي براي مصر اهل تسنن است و همچنين مصر اهل تسنن پشتوانه اي براي ايران شيعه از طريق همكاري درون منطقه اي در راستاي منافع همه ملت ها و كشورهاي اسلامي است.

عده ای از سلفي هاي مصر، روز جمعه با تجمع در مقابل مقر کاردار ايران در قاهره ، به از سرگيري روابط گردشگري مصر و ايران اعتراض كردند.

تظاهر كنندگان ضد "محمد مرسي" رئيس جمهوری مصر و گروه اخوان المسلمين شعار دادند و پارچه نوشته هايي در دست داشتند كه بر روي آن ها نوشته بود: "با حضور شيعيان ايراني در مصر مخالفيم".

سلفي هاي وابسته به عربستان در حالي چنين شعارهايي را مي دهند كه مخالفتي با حضور گردشگران اسرائيلي در مصر نكرده اند.

 ايران و مصر، هفته پيش پس از سه دهه قطع روابط، پذيرش گردشگر را از طريق گشايش خط هوايي تهران - قاهره از سر گرفتند.

پربیننده ترین خبرها