مرسی درگیری اطراف کلیسای قبطی‌ها را محکوم کرد

دوشنبه 19 فروردين 1392 - 10:56

با ادامه درگیری‌ها اطراف کلیسای قطبی‌ها در پایتخت مصر و کشته شدن یک نفر دیگر، رئیس جمهور این کشور این اقدامات خشونت بار را محکوم کرد حفظ جان همه شهروندان را خواستار شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد مرسی" در بیانیه‌ای که دیشب از سوی دفتر وی منتشر شد، از همه شهروندان مصری خواست که از دست زدن به اقداماتی که امنیت، ثبات و وحدت ملی مصر را به خطر می اندازد، خودداری کنند.
وی همچنین دستور داد که پس از تحقیق درخصوص حوادث منطقه "العباسیه"، نتایج آن به اطلاع افکار عمومی برسد.
مرسی تاکید کرد: کسانی که ثابت شود در این خشونتها دست دارند قانون به صورت قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد؛ و کسی اجازه ندارد کشور را تخریب کند.
"شوقی علام" مفتی مصر نیز از افراد "عاقل و مخلص" در این کشور خواست با خاموش کردن آتش فتنه، برای پاسداری از همبستگی ملی در این مرحله حساس تلاش کنند.
علام تأکید کرد: هدف از خشونتها و بحران سازی بین شهروندان مسلمان و مسیحی در شرایط کنونی، سوق دادن مصر به سمت فتنه ای بزرگ است بنابراین همه تلاش ها و امکانات باید برای جلوگیری از این فتنه به کار گرفته شود.
در جریان درگیری‌های دیروز در اطراف کلیسایی در منطقه العباسیه قاهره ، یک نفر کشته و حدود 66 نفر زخمی شدند. این درگیری‌ها هنگام تشییع 4 قبطی صورت گرفت که در درگیری‌های سابق در منطقه "الخصوص" استان "القلیوبیه" (نزدیک قاهره) کشته شده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها