مخالفان اذعان کردند: داخل سوریه نفوذ نداریم

مخالفان اذعان کردند: داخل سوریه نفوذ نداریم
دوشنبه 19 فروردين 1392 - 13:47

اعضای ائتلاف مخالفان سوریه در خارج با اذعان به فعالیت گسترده عناصر افراطی و گروهک تروریستی "جبهه النصره" در این کشور، تأکید می کنند که نتوانسته اند به اهداف خود برای نفوذ به سوریه و کسب جایگاه بین مردم دست یابند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الوطن" سوریه به نقل از منبعی نزدیک به ائتلاف مخالفان سوریه در پاریس اعلام کرد؛ اعضای ائتلاف دوحه در نشست‌های خود تأکید می‌کنند که به هیچ نفوذی در سوریه دست نیافته‌اند.  
این منبع خاطرنشان کرد، ائتلاف مخالفان امیدوار بود که با استفاده از عناصر "ارتش آزاد" (گروه‌های مسلح) در شماری از روستاهای شمال سوریه، نفوذ خود را در این کشور گسترش دهد ولی اکثر کسانی که خود را فرمانده نامیده بودند به همراه اطرافیانشان که اکثر آنها سوری بودند، به دست عناصر (گروهک تروریستی) جبهه النصره به قتل رسیدند.
به گفته این منبع، ائتلاف مخالفان از این می‌ترسد که در صورت اعتراف به این واقعیت امتیازات و حمایتهای بین المللی را از دست بدهد ولی واقعیتها در داخل سوریه نشان می‌دهد که این ائتلاف هیچ جایگاهی در سوریه ندارد.
این منبع اظهار داشت؛ دستگاه‌های اطلاعاتی غربی در گزارش‌هایی متعدد به دولتهای اروپایی و آمریکا در خصوص ارسال سلاح بیشتر به داخل سوریه هشدار داده‌اند، چرا که این سلاح در نهایت به دست گروه‌هایی می‌رسد که وابسته به القاعده هستند و به هدف گمراه کردن دیگران خود را با اسامی مختلفی معرفی می‌کنند .. اما در نهایت همه این گروه‌ها به القاعده وابسته هستند.
بر اساس این گزارشها، سلاح ارسال شده به سوریه یا از سوی جبهه النصره مصادره می‌شود، و یا عناصر "ارتش آزاد" آن را به این گروهک می‌فروشند؛ و یا اینکه ارتش سوریه آن را به غنیمت می‌گیرد.
این منبع تأکید کرد: همه مخالفان میانه رو که با اقدامات مسلحانه مخالفت می‌کردند از ائتلاف مخالفان خارج از سوریه جدا شده‌اند، چرا که آنها معتقدند این ائتلاف ورود عناصر القاعده را به سوریه تسهیل کرده است .
الوطن گزارش داد، در مناطق شمال سوریه و استان الرقه و حومه دیرالزور و چند منطقه حلب فقط با برافراشتن پرچم القاعده موافقت می‌شود.
اخیرا گروه‌های مسلح موسوم به "ارتش آزاد" و گروه‌های وابسته به اخوان المسلمین در سوریه با یکدیگر درگیر شده‌اند؛ به صورتیکه سخنگوی رسانه‌ای گروه‌های مسلح اخوان المسلمین را متهم کرد که ائتلاف دوحه را زیر سلطه خود در آورده و یکی از افراد وابسته به خود را به عنوان "نخست وزیر" تعیین کرده است.
همچنین گزارش‌های منتشر شده در خصوص کمبود سلاح گروه‌های مسلح به این دلیل است که ورود سلاح به سوریه زیر نظر جبهه النصره قرار دارد.
این منبع در پاریس پیش بینی کرد گروه‌های اخوان المسلمین و جبهه النصره و القاعده به زودی در سوریه با یکدیگر درگیر شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها