عضو جماعت اخوان المسلمين:

از سرگيري روابط بين ايران و مصر يك ضرورت است

از سرگيري روابط بين ايران و مصر يك ضرورت است
سه شنبه 20 فروردين 1392 - 14:40

يكي از اعضاي ارشد حزب آزادي و عدالت مصر با انتقاد از اعتراض سلفي‌هاي تندرو به از سرگيري روابط ايران و مصر تاكيد كرد عادي‌سازي روابط بين دو كشور يك ضرورت است.

بدر محمد در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم گفت: عادي‌سازي روابط بين ايران و مصر و نياز قاهره به داشتن روابط با قدرت‌هاي منطقه‌اي به ويژه ايران و نيز شكل گيري روابط جديد بين ايران با طرف‌هاي ديگر در منطقه یک ضرورت به شمار مي‌رود.
وي گفت: من ماه فوريه گذشته خواستار تفاهم و توافق بين سه قطب اسلامي در منطقه يعني ايران، تركيه و مصر براي ساماندهي اوضاع در منطقه شدم و تاكيد كردم كه بايد از اين همكاري در جهت منافع اقتصادي، سياسي و علمي منطقه بهره‌برداري كرد.
بدر محمد درباره اعتراض برخي سلفي‌هاي تندرو به از سرگيري روابط ايران و مصر گفت: مصر با بسياري از كشورهاي دنيا با مذاهب كمونيستي، بودايي، لائيك رابطه دارد و چرا درباره داشتن رابطه با برادران شيعه بايد نگران و حساس بود؟ تصور مي‌كنم كه اهداف سياسي درپشت چنين نگراني‌هايي وجود دارد تا اوضاع بر اين منوال باقي بماند، با اين حال اين جنجال‌ها كم اهميت‌تر از آن است كه بر اين روابط تاثيرگذار باشد.
وي تاكيد كرد دشمنان امت اسلامي هميشه براي ايجاد تفرقه و دودستگي بين جهان اسلام تلاش كرده است و در آينده نيز به تلاش هاي خود ادامه خواهند داد.
گفتنی است چند روز پیش گروهی از سلفی‌های وهابی وابسته به عربستان سعودی به منزل حافظ منافع ایران در قاهره حمله کردند و نسبت به از سرگیری روابط دو کشور اعتراض کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها