اعتراض به مخالفت با گسترش روابط ایران و مصر

اعتراض به مخالفت با گسترش روابط ایران و مصر
سه شنبه 20 فروردين 1392 - 14:57

معاون سابق الازهر مصر مخالفان عادي سازي روابط بين مصر و ايران را متهم كرد كه برنامه هاي خارجي و اسرائيلي را به نفع كشورهاي غربي و عربي كه از ايجاد يك قدرت اسلامي بزرگ از طريق عادي سازي روابط مصر و ايران متضرر مي شوند، پياده مي كنند.

محمود عاشور در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: سخن گفتن از مخالفت با روابط با ايران به بهانه ترويج مذهب شيعه تفكر اشتباهي است و الازهر با حفظ روابط خوب با پيروان مذاهب ديگر كه دانشگاه الازهر به دانشجويان دانشكده شريعت مانند اثنا عشري، زيديه، اماميه وغيره تدريس مي كند، حفاظت از اهل سنت را به عهده دارد.

وي افزود: قصد، تبديل مردم از سني به شيعه و از شيعه به سني نيست بلكه قصد همكاري و همبستگي در مقابله با جريان ضد اسلام و كساني است كه با اسلام مبارزه مي كنند و سعي دارند كشورهاي اسلامي را تجزيه كنند.

عاشور بر ضرورت وحدت كشورهاي اسلامي تاكيد كرد و اظهار داشت ديدگاهي كه مخالف برقراري روابط با ايران است ديدگاه محدود و غيرعاقلانه و برخلاف ديدگاه همه مردم است. فقهاي پيشين مي گويند مسلمانان در آنچه كه توافق دارند، با يكديگر همكاري كنند.

معاون سابق الازهر تصريح كرد همه مسلمانان درباره اصول ثابت يعني خدا، پيامبر، قرآن و يك قبله اتفاق نظر دارند آيا اين كافي نيست تا با يكديگر همكاري و همبستگي داشته باشند اين چيزي است كه اكنون مسلمانان به آن بيش از هر زماني ديگري نياز دارند زيرا دشمنان قصد دارند بين مسلمانان تفرقه بيندازند تا به اسلام آسيب برسانند و با تقسيم كشورهاي اسلامي به كشورهاي كوچك درگير ، امنيت اسرائيل را تضمين كنند.

محمود عاشور تاكيد كرد اين مسئله بايد مسلمانان را تقويت كند و آنها را به سوي همبستگي و روابط خوب و همكاري بهتر و بيشتر سوق دهد، زيرا اگر متحد شوند، خاري در چشم دشمنان خواهند بود و در سختي ها و بحران ها پشتيبان يكديگر خواهند بود. 

وي ايران و مصر را دو كشور داراي تمدن كهن توصيف كرد و گفت: وحدت اين دو كشور معجزه مي كند و قدرت تاثيرگذاري در جهان به وجود مي آورد همانطور كه آنها امتي هستند كه دشمنان از آن مي ترسند.

عاشور اظهار داشت طرف هاي استعمارگر و عربي تمايل ندارند مصر رابطه خوبي با ايران داشته باشد زيرا اين به زيان آنها خواهد بود و طرح هاي آنها را خنثي خواهد كرد به همين علت، همه تلاش خود را براي دور كردن مصر و ايران از هم و جلوگيري از عادي سازي روابط بين اين دو كشور به كار مي گيرند.

معاون سابق الازهر افزود قدرت هاي خارجي پشت سر مخالفان عادي سازي روابط بين مصر و ايران هستند و آنها براي مانع تراشي دربرابر اين روابط برنامه هاي خارجي را پياده مي كنند. 

وي با تاکید بر این موضوع که برقراري روابط ميان مصر و ايران ضروري است، زيرا اين باعث تقويت و وحدت امت اسلام خواهد شد، گفت: وحدت مصر، ايران و تركيه محور و قدرت عظيمي به وجود خواهد آورد.

-8-21:46

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها