خواب عربستان برای الحاق بحرین تعبیر نخواهد شد

خواب عربستان برای الحاق بحرین تعبیر نخواهد شد
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 08:31

سخنگوي رسمي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه بحرين روياي رژيم آل سعود در خصوص الحاق بحرين به خاك عربستان را خوابي غيرقابل تعبير دانست و افزود: مردم بحرين از همه طيف هاي سني و شيعي بر ضرورت استقلال بحرين و عدم وابستگي به رژيم از هم پاشيده سعودي تاكيد دارند.

"عبدالرئوف الشايب" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، با رد اتهام دخالت ایران در مساله بحرین، اظهار داشت: رژيم هاي آل خليفه و آل سعود در صدد هستند تا ملت هاي منطقه را از ايران بترسانند و این گونه القا کنند ايران در امور داخلي كشورهاي منطقه، دخالت مي كند.
رژيم آل خليفه ادعا مي كند در بحرين گروهك هايي وجود دارند كه با حمايت مالي و تسليحاتي ايران فعاليت مي كنند و توسط ايران آموزش ديده اند، اما چنين گروهك هايي هيچ گاه ديده نشده اند و در واقع ساخته و پرداخته ذهن رژيم حاكم هستند و رژيم آل خليفه هيچگاه دليلي مبني بر وجود آن ها ارائه نكرده است.
الشایب با يادآوري اظهارات "لستر بِرد" وزير مشاور كابينه انگليس در امور خاورميانه و شمال آفريقا، درباره نبود هرگونه دليل واقعي مبني بر دخالت ايران در بحرين، تاكيد كرد: اين نخستين دليل بر بي گناهي ايران نبوده و آخرين دليل هم نخواهد بود. پيش از اين نيز وزارت امور خارجه آمريكا اعلام کرده بود كه ايران هيچ دخالتي در امور بحرين ندارد.
وی با هشدار به رژیم آل خلیفه گفت: اگر انگليس متوجه شود كه كفه مردم بحرين در مقابل حکومت برتري يافته و تصميم قطعي به براندازي رژيم سركوبگر آل خليفه گرفته اند، منافع بريتانيا اقتضا خواهد كرد كه در كنار مردم بحرين بايستد.
اين انقلابي بحريني خاطرنشان كرد: كميته حقيقت ياب شریف بسيوني كه توسط پادشاه بحرين براي بررسي جنايت هاي رژيم حاكم ضد مردم تشكيل شده بود، نيز در گزارش خود تاكيد كرد كه هيچ گونه سرنخي دال بر دخالت ايران در امور بحرين وجود ندارد.
  9-15:10
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها