لیبی، کانون ارسال سلاح به سوریه و مالی

لیبی، کانون ارسال سلاح به سوریه و مالی
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 12:57

سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد: سلاح های قاچاق که از لیبی می آید، عامل تشدید جنگ مالی، سوریه و دیگر کشورها بوده و زرادخانه های گروههای تندرو و باندهای جنایتکار منطقه را تقویت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در گزارش سازمان ملل آمده است: محموله های سلاحی که به سوریه می آید در چندین شهر لیبی از جمله مصراته و بنغازی بسته بندی می شود و از ترکیه یا شمال لبنان عبور می کند.

این گزارش می افزاید: ارسال سلاح های لیبیایی، از راه های دیگری همچون جنوب تونس و الجزائر و نیجریه نیز صورت می گیرد و این مناطق  پایگاهها و محل عبور و مرور گروه های مسلح است.

گفتنی است گزارش روزنامه آمریکایی " نیویورک تایمز " نیز حاکی است، مخالفان سوری از طریق فرودگاههای کشورهای مجاور سوریه، سه و نیم تن سلاح و مهمات دریافت کردند.

از سوی دیگر روزنامه انگلیسی ایندپندنت  نیز در گزارشی  به نقل از یک دیپلمات غربی در آنکارا نوشت: گروهک موسوم به ارتش آزاد به سلاح هایی از عربستان و قطر دست یافته که  از راه ترکیه و با حمایت دستگاه اطلاعاتی آنکارا به سوریه ارسال شده است.

سایت شبکه تلویزیونی روسیا الیوم نیز در گزارشی اعلام کرد: مناطق سوری هم مرز لبنان به دلیل اصابت موشک های ساخت مصر که جماعت اخوان المسلمین برای گروه های مسلح سوری می فرستد، شرایط امنیتی دشواری را پشت سر می گذارد.

پربیننده ترین خبرها