رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه با هشت کلاس سواد

رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه با هشت کلاس سواد
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 17:59

"نبيل فياض" نويسنده و پژوهشگر سوري، اطلاعاتي از پيشينه شخصي "اسامه سليمان" معروف به "رامي عبدالرحمن" رئيس تشكل " موسوم به ديده بان سوري حقوق بشر" و مشاور و مرجع حقوقي "كميته هماهنگي ملي" در سوريه را افشا كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، فياض در نامه اي كه براي پايگاه اينترنتي "الحقيقه" ارسال كرد، تاكيد كرد كه اطلاعات خود را از ساكنان بانياس گردآوري كرده است كه عبدالرحمن را به خوبي مي شناسند.

وي با انتقاد از رسانه هايي كه فلافل فروش و فروشنده هاي دوره گرد را به عنوان دكتر، پژوهشگر سياسي يا حاميان حقوق بشر معرفي مي كنند، گفت: در ظاهر كوتاه ترين راه براي جلب نظر رسانه ها و تبديل شدن به كانون ميكروفون خبرنگاران، عضويت در گروه اخوان المسلمين است، آن گاه است كه بي.بي.سي و الجزيره براي مصاحبه با چنين شخصي با يكديگر رقابت مي كنند.

فياض تاكيد كرد: "بسّام جعاره" كارمند نظام بود، با اين حال، شبانه روز در رسانه ها، به نظام حاكم در سوريه ناسزا مي گفت، اما "رامي عبدالرحمن" كه شبانه روز ميهمان و كارشناس شبكه بي.بي.سي و الجزیره است، در بخش خصوصي كار مي كرد. نام واقعي او "اسامه علي سليمان" و نام خانوادگي او "الكردي" است. خانواده اش در "بانياس" ساكن هستند اما در اصل از شهر "اعزاز" در شمال حلب هستند. اين خاندان از طائفه ايزيدي ها هستند اما اسلام آورده و به مذهب اهل سنت گرويدند و اين مساله را يكي از همسايگان عبدالرحمن در بانياس اعلام كرد كه مي گفت: وقتي همسايگان، دور او و خانه اش دايره مي كشيدند، او دچار اضطراب مي شد.

به نوشته فياض، "اسامه علي سليمان" كه به عنوان كارشناس حقوق بشر معرفي مي شود، فقط هشت كلاس درس خوانده و با زني به نام "عتاب رخاميه" از جماعت اخوان المسلمين وصلت كرده است. او پيش از اين به عنوان نظافتچي سينما بانياس، نزد "ابوالعبد الشاري" كارگري مي كرد.

فياض به نقل از همسايگان، "اسامه علي سليمان" را شخصي تندخو معرفي مي كند كه به بداخلاقي، شهره است و روزي نمي گذشت كه با همسايگانش درگير نمي شد. او حتي خواهران و عمه اش به نام "سلطانه" را كتك مي زد و يك روز عمه اش را از بالكن طبقه دوم خانه به بيرون پرت كرد، اما عمه اش از اين واقعه جان به سلامت برد.

"اسامه علي سليمان" بانياس را از طريق آلمان به مقصد انگليس ترك كرد و پيش از آن كه با کمک حزب "وحدت دموكراتيك كردي - يكيتي" پناهندگي سياسي بگيرد، به عنوان گارسوني در يك رستوران كار مي كرد.

احمد، برادر بزرگتر اسامه، كارمند شركت انتقال نفت سوريه، مدرك آموزشگاه مهندسي دارد و محمد ديگر برادرش عضو اخوان المسلمين و مقيم يونان است و ممنوع الورود به سوريه است.

گفته مي شود كه اسامه، به وسيله باجناق خود "راشد خدام" به كار گرفته شد كه اين شخص، عموزاده عبدالحليم خدام است.

منابع مطلع می گویند او پیش از آنکه دیده بان حقوق بشر سوریه را در لندن راه اندازی کند، در یک مغازه پارچه فروشی کار می کرد و با پولی که اخوان المسلمین به وی داد مرکز مزبور را راه اندازی کرد و این مرکز به محلی برای جعل اخبار و تبدیل منبعی جهت استفاده رسانه های خبری مانند الجزیره، العربیه، بی.بی.سی عربی و سایر رسانه های مخالف نظام سوریه تبدیل شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها