ليبي گزارش سازمان ملل را درمورد قاچاق سلاح رد كرد

ليبي گزارش سازمان ملل را درمورد قاچاق سلاح رد كرد
پنج‌شنبه 22 فروردين 1392 - 07:53

العالم - يك مقام ارشد ارتش ليبي شامگاه چهارشنبه نگراني هاي سازمان ملل را درمورد قاچاق سلاح از اين كشور به كشورهاي همسايه اغراق آميز توصيف كرد.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، سرهنگ علي شيخي، سخنگوي ستاد مشترك ارتش ليبي گفت: در شرايط كنوني قاچاق سلاح از ليبي به كشورهاي همسايه كار بسيار دشواري است و نگراني هاي سازمان ملل در اين مورد كاملا با اغراق مطرح شده است.

كارشناسان شوراي امنيت سازمان ملل متحد در گزارشي از وجود موارد تاييد شده و در دست بررسي محموله هاي قاچاق سلاح هاي سبك و سنگين از ليبي به حدود 12 كشور خبر دادند.

در اين گزارش آمده است كه روند گسترده انباشت سلاح هاي قاچاق شده از ليبي با ضرباهنگي نگران كننده در جنوب تونس، الجزاير، شمال نيجر و حتي در كشور مالي ادامه دارد؛ اما برخي از اين سلاح ها در كشورهاي مسير قاچاق، به دست گروه هاي تبهكار محلي مي افتد.

بر اساس گزارش 94 صفحه اي سازمان ملل متحد كه در 15 فوريه 2013 تنظيم و روز سه شنبه منتشر شد، 18 ماه پس از پايان درگيري هاي نظامي در ليبي، برخي از اين تجهيزات نظامي و تسليحات هنوز در اختيار عوامل غيردولتي در اين كشور قرار دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها