العالم به مدار نایل‌ست بازگشت

العالم به مدار نایل‌ست بازگشت
پنج‌شنبه 22 فروردين 1392 - 19:14

پخش شبکه العالم امروز (پنج شنبه) از طریق ماهواره یوتل‌ست‌7 از سر گرفته شد و برنامه‌های این شبکه از امروز در مدار ماهواره نایل‌ست نیز در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این شبکه از امروز روی ماهواره Eutelsat 7w آپلینک شد. فرکانس و پارامترهای پخش العالم از طریق یوتل‌ست7، در مدار ماهواره نایل‌ست قرار دارد.
پخش برنامه‌های شبکه العالم دهم اسفند 1391 با فشارهای لابی صهیونیستی از ماهواره AB7 متوقف ‌شد.
شبکه العالم که نقش مؤثر و فعالی را در اطلاع رسانی و آگاهی افکار عمومی مخاطبان عرب در رویدادهای مهم منطقه ای  و فرا منطقه‌ای به ویژه در جریان تحولات بیداری اسلامی در منطقه، حمله غرب به عراق، و همچنین تجاوز نظامی رژیم اشغالگر به غزه و لبنان و توطئه غرب و رژیم صهیونیستی علیه سوریه داشته است، حدود 6 ماه قبل نیز از ماهواره هاتبرد قطع شده بود. ولی پس از پیگیری‌های بسیار العالم موفق شد دوباره به این ماهواره بازگردد.
ممانعت از انتشار دیدگاه‌ها و نظرات مخالف با جریانهای صهیونیستی و غربی پیشتر نیز همواره ادامه داشته، به صورتیکه حتی قبل از آغاز انقلابها در منطقه و اوج گرفتن بیداری اسلامی، ارسال پارازیت روی فرکانسهای شبکه العالم وجود داشته، و این امر همچنان ادامه دارد.
حدود دو سال قبل نیز پیش از آغاز بیداری اسلامی، شبکه العالم به درخواست شیخ نشین های عرب به صورت کاملا غیرقانونی از روی ماهوارههای عرب ست و نایلست حذف شد.
شبكه خبري العالم به دلیل انعكاس حقايق بحران سوريه و افشاي دروغ پراكني‌هاي برخي شبكه‌هاي عربي و غربي در مورد رویدادهای این کشور، همواره از سوي تروريست‌ها و اربابان منطقه‌اي و بين‌المللي آنها در معرض تهديد قرار داشته  است.
كاركنان العالم در سوريه نيز به دفعات مورد تهديد جاني قرار گرفته اند. حسين مرتضي خبرنگار اين شبكه در سوريه بارها مجروح شده است.
براساس گزارش خبرگزاري‌هاي غربي، شبكه العالم گزينه اول مردم بحرين براي پيگيري اخبار و تحولات كشورشان و منطقه است.
مخاطبان شبکه العالم اکنون این شبکه را روي مدار نايل ست ماهواره آتلانتيك برد 7  و هاتبرد و گالاكسي دریافت می‌کنند.
علاوه بر این، هم اکنون مخاطبان بسیاری از نقاط مختلف دنیا برنامه‌های شبکه العالم را از راه‌های مختلف از جمله: پخش زنده سایت اینترنتی شبکه،Live station   ، Daily motion ، YouTube،  شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای متعدد موبایل، دنبال می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها