دفاع تمام قد "ارتش آزاد" از تروریستهای "النصره"

دفاع تمام قد
پنج‌شنبه 22 فروردين 1392 - 20:57

سرکرده گروهک "التوحید" وابسته به گروه مسلح موسوم به "ارتش آزاد" مدعی شد گروهک تروریستی "جبهه النصره" در سوریه دست به هیچ اقدام تروریستی نزده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالقادر صالح" در مصاحبه با شبکه سعودی "العربیه" که از شبکه‌های مدافع گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه است، اظهار داشت: "من با قرار دادن نام جبهه النصره در فهرست سازمانهای تروریستی آمریکا مخالف بوده و هستم زیرا ما هیچ اقدام تروریستی از این گروه ندیده‌ایم".
وی که از ترکیه با این شبکه سعودی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: "برخی از عناصر جبهه النصره از خارج برای همدردی با مردم سوریه به این کشور آمده‌اند، بنابراین قرار دادن آنها در فهرست تروریستها انصاف نیست".
دفاع تمام قد این فرمانده گروه‌های مسلح در سوریه از عناصر جبهه النصره درحالی است که سران این گروهک تروریستی بارها به ارتباط خود با القاعده اذعان کرده و خود را شاخه‌ای از القاعده در سوریه معرفی کرده‌اند.
تلاش عبدالقادر برای تبرئه گروهک تروریستی النصره از جنایتهایش در سوریه از طریق شبکه سعودی العربیه درحالی است که عناصر این گروهک و دیگر گروه‌های مسلح با حمایتهای همه جانبه غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه عربستان، ترکیه و قطر به صورت روزانه در حال کشتار مردم و نیروهای مسلح و ارتکاب جنایت در مناطق مسکونی هستند.
از سوی دیگر به نظر می‌آید که با توجه به اختلافات شدید بین گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه که به دلیل تلاش آن‌ها برای دستیابی به سهم بزرگتری از پول و تسلیحات حامیان خارجی خود صورت می‌گیرد، شبکه سعودی العربیه با این مصاحبه تلاش کرده است تا مقداری از این اختلافها بکاهد. اختلافهایی که تا کنون موجب درگیری‌های شدیدی بین گروه‌های مسلح و هلاکت برخی عناصر و سرکردگان آنها شده است.
درحالیکه عناصر گروه‌های مسلح و تروریستی مانند "جبهه النصره" در سوریه با حمایت مستقیم و گسترده برخی اعضای شورای همکاری در حال جنایت ضد شهروندان سوری هستند، این شورا در اقدامی همسو با هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی در حال بررسی طرح گنجاندن مقاومت لبنان در فهرست تروریستی است.
"خلیفه بن احمد الظهرانی" رئیس مجلس نمایندگان بحرین سه شنبه گذشته از تصمیم برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای گنجاندن نام حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی خبر داد .

پربیننده ترین خبرها