دلیل مخالفت جنبش آزادگان بحرین با مسابقات فرمول1

دلیل مخالفت جنبش آزادگان بحرین با مسابقات فرمول1
پنج‌شنبه 22 فروردين 1392 - 22:14

دبيركل جنبش آزادگان بحرين با درخواست از كشورهاي جهان برای جلوگیری از برگزاري مسابقات فرمول يك در اين كشور به دلیل تشديد اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خليفه، هشدار داد كه برگزاري اين مسابقات به منزله تاييد جنايات رژيم حاكم است.

"سعيد الشهابي" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: ملت بحرين از كشورهاي جهان مي خواهد از برگزاري مسابقات فرمول يك در اين كشور جلوگیری کنند؛ زيرا رژيم آل خليفه از اين مسابقات به عنوان دستاويزي براي تشديد فشار بر مردم و معترضان استفاده مي كند و در واقع ماشين هاي فرمول يك با خون مردم بحرين به حركت درمي آيند.

الشهابي افزود: بيش از دوسال است كه ملت بحرين آزادي و دموكراسي را مطالبه مي كند و خواستار خروج اشغالگران سعودي از خاك این کشور است؛ و اينك نيز از کشورهای جهان مي خواهد مسابقات فرمول يك را متوقف كنند چرا كه خون مردم بيگناه به سوخت ماشين هاي مسابقه تبديل شده است.

وي با اشاره به تشدید بازداشت شهروندان به دست مزدوران رژيم آل خلیفه قبل از شروع مسابقات فرمول يك، گفت: اين بازداشت ها بخشی از اقدامات استبدادی رژيم بحرين است؛ این رژيم خود را در تقابل با ملت قرار داده است به صورتي كه ديگر وجود اين دو در كنار هم امكان پذير نيست.
الشهابي خاطرنشان کرد: البته درخواست هاي متعددي از سوي مجامع بين المللي براي برگزار نشدن اين مسابقات مطرح شده است.
وي خاطرنشان كرد؛ روزنامه تايمز انگليس در همين زمينه در مطلبی نوشته است، این نگرانی وجود دارد كه مسابقات فرمول يك موجب افزايش خشونت و بازداشت در بحرين شود.

سال گذشته نيز "ايوت كوپر" يكي از اعضاي دولت سايه در انگليس، از رانندگان فرمول يك اين كشور خواسته بود كه مسابقات جايزه بزرگ فرمول يك در بحرين را به دليل سركوب معترضان در اين كشور، تحريم كنند.

كوپر، از اعضاي حزب كارگر انگليس ۲۰ آوريل سال گذشته گفته بود: "اين مسئله نبايد ادامه پيدا كند، به نظر من رانندگان انگليسي نبايد (به بحرین) بروند، و مسابقات فرمول يك در بحرين نبايد ادامه داشته باشد".

مسابقات جنجال‌ برانگيز فرمول يك بحرين سال گذشته با وجود ادامه سرکوب اعتراضهای مسالمت آمیز مردم، روز يكشنبه (3 ارديبهشت 1391) برگزار شد.

مسير اين مسابقات از سوی نيروهاي امنيتي، سگ‌هاي پليس و خودروهاي زرهي به شدت مراقبت شد تا مردم و انقلابیون نتوانند صداي اعتراض خود را به گوش خبرنگاران و رسانه های خارجی حاضر در این مسابقات برسانند.

Fz-11-15:46

پربیننده ترین خبرها