سوریه؛ مناطق حائل و نبرد تبلیغاتی

سوریه؛ مناطق حائل و نبرد تبلیغاتی
جمعه 23 فروردين 1392 - 09:36

یک روزنامه آمریکایی از افزایش تلاش های آمريكا و اردن برای آموزش افراد مسلح با هدف ايجاد يك منطقه حائل در طول مرزهاي جنوبي سوريه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسئولان امنيتي نوشت: هدف از اين طرح تبديل مناطق تحت كنترل افراد مسلح به پناهنگاهي دائمي براي آنها و محلی برای استقرار آوارگان غيرنظامي و تسهيل روند ارسال كمك ها به اين مناطق است.
اين اقدام در راستای اظهارات نخست وزير اردن است كه از تلاش سازمان ملل براي اعلام شمال اردن به عنوان منطقه اي فاجعه‌زده خبر داده است.
انتشار اين اخبار همزمان با گزارش هاي رسانه اي صورت می گیرد كه از تلاش رژيم صهیونیستی براي تكرار تجربه كمربند امنيتي يا نوار مرزي جنوب لبنان در جنوب سوريه و ايجاد منطقه اي حائل در جولان خبر مي دهد.
در همیم حال، برخي اطلاعات حاكي از آن است که واشنگتن سال گذشته حدود 150 نظامي آمريكايي را براي آموزش افراد مسلح سوري به اردن اعزام كرده است.
از سوي ديگر، منابع مطبوعاتي از عمليات احداث ماكت ساختمانها و نهادهاي حياتي سوريه در يكي از فرودگاههاي متروك تركيه در نزديك مرز با سوريه خبر دادند و اعلام کردند كه هدف از اين اقدام، شبیه‌سازی محله ها و مراكز مهم دمشق است تا از آن براي تضعیف روحيه شهروندان سوري و ارتش اين كشور و تصویربرداری از حملات نظامي ساختگي با استفاده از شگردهاي سينمايي عليه اين محله ها و مراكز مهم، استفاده شود.
یادآور می شود، بشار اسد رئيس جمهور سوريه در گفتگوي خود با شبكه تلويزيوني اين كشور گفته بود كه رجب طيب اردوغان نخست وزیر ترکیه، جنگجويان را با پول هاي قطر براي جنگ در سوريه بسيج مي كند؛ امري كه باعث برهم خوردن ثبات خاورميانه در دهه هاي آينده خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها