محاکمه نوجوان آمریکایی در دادگاه نظامی اسرائیل

محاکمه نوجوان آمریکایی در دادگاه نظامی اسرائیل
جمعه 23 فروردين 1392 - 10:25

يك نوجوان 14 ساله آمريكايي-فلسطینی، به اتهام پرتاب سنگ به سوی خودرو صهیونیست ها، در دادگاه نظامي اسرائيل محاكمه شد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مطرح شدن اين موضوع در رسانه ها سبب شد كه موضوع بازداشت كودكان فلسطيني كه به همين اتهام دستگير و محاكمه مي شوند، به گوش جهانيان برسد، به طوري كه سازمان هاي حقوقي و حقوق بشري اين گونه بازداشت ها را محكوم كردند، اما رژيم صهيونيستي مدعي شد با توجه به اين كه پرتاب سنگ به خودروها مي تواند جان سرنشينان خودرو را به خطر بيندازد، سن بازداشت شدگان نمي تواند در این قبیل محاکمه ها مطرح باشد.

" محمد عبدالخالق " نوجوان آمريكايي فلسطینی تبار، روز پنج شنبه به همراه دو جوان ديگر به اتهام به پرتاب سنگ به خودروهاي ارتش رژيم صهيونيستي و شهرك نشينان صهيونيست در خارج از روستاي سلواد، محاکمه شد، بدون آن که دولت آمریکا از وی به عنوان یک شهروند آمریکایی حمایت کند.

رسيدگي به پرونده اين نوجوان آمريكايي به هفته بعد موكول شده است.

در اين ميان عبدالوهاب عبدالخالق پدر اين نوجوان، از دولت آمريكا به سبب كمك نكردن به فرزندش در برابر دادگاه نظامي اسرائيل انتقاد كرد.

عبدالوهاب گفت: دولت آمريكا موظف است كه در اين زمينه به ما كمك كند اما هيچ اقدامي در اين مجال نكرد و تنها كاري كه صورت گرفت، ملاقات مسئولان كنسولگري با پسرم در بازداشتگاه بود.


كنسولگري آمريكا در قدس از اظهار نظر در اين خصوص خودداري كرده و سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز چهارشنبه شب گفته بود كه از اين موضوع چيزي نمي داند.
26

پربیننده ترین خبرها