بزرگ‌ترین نگرانی اتحادیه اروپا تا سال 2020

بزرگ‌ترین نگرانی اتحادیه اروپا تا سال 2020
جمعه 23 فروردين 1392 - 10:51

العالم - «فیلیپ برید لاو» ژنرال چهار ستاره آمریکایی که به زودی فرمانده ارشد ناتو در اروپا خواهد شد، روسیه را بزرگترین نگرانی این قاره در سال های آتی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برید لاو در جلسه بررسی صلاحیتش در کمیته نیروهای مسلح در سنای آمریکا، گفت: روسیه به دلیل موقعیت جغرافیایی، منابع طبیعی، قدرت نظامی و تمایل به نفوذ در منطقه، تا سال 2020 اصلی‌ترین عامل نگرانی در منطقه باقی خواهد ماند.


ژنرال فیلیپ برید لاو پس ازنامزدی از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، تایید صلاحیت در مجلس سنای این کشور و موافقت نمایندگان 28 کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، در بهار سال 2013 به عنوان فرمانده نیروهای ناتو در اروپا آغاز به کار خواهد کرد.


این ژنرال 57 سال گرجستانی الاصل به عنوان فرمانده عالی نیروهای ناتو در اروپا،‌ تمام عملیات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و نیروهای آمریکایی در قاره اروپا را هدایت خواهد کرد.
فرمانده آتی ناتو در اروپا خواستار حمایت آمریکا و ناتو از همپیمانان خود در مناطق تحت نفوذ روسیه شد و افزود: اگرچه در مورد نصب سامانه دفاع موشکی در اروپا اختلافاتی با روسیه وجود دارد، اما دست دوستی به سوی این کشور دراز می کنیم.


برید لاو سیاست باراک اوباما در قبال روسیه - به خصوص در زمان ریاست جمهوری پوتین- را آتش بس خواند و گفت: ما اعتقاد داریم همکاری با روسیه در موضوع پدافند هوایی، هم برای ناتو و هم برای روسیه "امنیت" فراهم می کند.


وی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید همکاری های خود را با روسیه قطع کنیم و این کشور را دشمن بدانیم، بلکه باید تلاش کنیم تا روسیه را وادار به مشارکت نماییم.


اخیرا "کاتلین هایدن" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز از سفر تام دانیلون مشاور ارشد امنیت ملی باراک اوباما به روسیه خبر داده است.
وی گفت: تام دانیلون مشاور امنیت ملی کاخ سفید به زودی در دیدار با مقامات بلند پایه روسی تحولات دوجانبه را در حوزه های مسائل مهم سیاست خارجی، امنیت و اقتصاد را بررسی خواهد کرد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، افزود: این دیدار زمینه‌ساز نشست های آتی اوباما و پوتین رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در ماه ژوئن و نشست گروه بیست در سن پترزبورگ در ماه سپتامبر خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها