سخنگوی آنروا تشریح کرد:

اعراب از کمک به فلسطین طفره می روند

اعراب از کمک به فلسطین طفره می روند
جمعه 23 فروردين 1392 - 14:53

العالم - سخنگوی "آژانس بین المللی امداد و کار پناهندگان فلسطيني" شانه خالی کردن کشورهای ثروتمند عرب در پرداخت تعهدات مالی ناچیز خود به این آژانس را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

"عدنان ابوحسنه" به شبکه خبری العالم، گفت: کشورهای عربی متعهد شده اند تا 7.5 درصد بودجه "آنروا" (آژانس امداد و کار سازمان ملل براي پناهندگان فلسطيني) را پرداخت کنند و این مساله از سال 1960 در همه نشست های سران عرب به ویژه در اتحادیه عرب به تصویب رسیده است.

سخنگوی آنروا افزود: سئوال من این است "آیا درست است که یک کشور ثروتمند و "محترم" عربی سالانه تنها 18 هزار دلار به آنروا کمک کند؟! آیا سفیر این کشور شرم نمی کند که هر سال چکی به مبلغ 18 هزار دلار در وجه آنروا صادر می کند؟"

ابوحسنه در ادامه گفت: وضع از این هم بدتر شده است، زیرا همین کشورها که پرداخت 7.5 درصد از بودجه آنروا را تصویب کرده اند، به دنبال شانه خالی کردن از تعهدات خود هستند و می خواهند سالانه تنها 13 هزار دلار به ما بدهند.

سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل براي پناهندگان فلسطيني خطاب به کشورهای عربی، گفت: ما گدایی نمی کنیم، 92.5 درصد از بودجه ما را آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن و استرالیا تامین می کنند و کشورهای عربی تنها بخش ناچیزی از بودجه را به عهده دارند که از پرداخت آن نیز شانه خالی می کنند، ما زیاده خواه نیستیم، اما شما نیز به تعهداتتان پایبند باشید.

سخنگوی آژانس بین المللی آنروا با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن فرضیه توطئه در خصوص کار این نهاد سازمان ملل گفت: نفوذ خارجی بر روند کار "آنروا" تقریبا در حد صفر است و همه کشورهای جهان بدون استثنا بر این باورند که کار این آژانس باید ادامه یابد، زیرا این آژانس عامل ثبات و صلح است و همه می خواهند کار این سازمان تا زمانی که مساله آوارگان فلسطینی به صورت عادلانه حل و فصل شود، ادامه یابد.

وی با بیان این که تا زمانی که "مسائل آوارگان فلسطینی ادامه دارد، فعالیت آنروا نیز ادامه خواهد داشت"، افزود: دفترهای این آژانس در همه مناطق غزه بازگشایی شده و توزیع مواد غذایی بین فلسطینی ها از سرگرفته شده است، برنامه کمک های نقدی نیز قطع نشده و تنها به دلیل کمبود بودجه به حالت تعلیق در آمده است.

22:41         

پربیننده ترین خبرها