اردن به سوریه توضیح داد: تحت فشار هستیم!

اردن به سوریه توضیح داد: تحت فشار هستیم!
جمعه 23 فروردين 1392 - 18:10

یک مقام امنیتی اردنی علت خروج این کشور از بی طرفی در قبال مسایل جاری در سوریه را برای مسئولان سوری توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع آگاه عرب فاش کرد که یک مسئول بلندپایه امنیتی اردن چند روز پیش در سفری شتابزده به دمشق، با سرلشکر "علی مملوک" مسئول امنیت ملی سوریه دیدار کرد و توضیح داد که اردن از سوی آمریکا و عربستان به شدت تحت فشار است تا دست از جلوگیری از ورود عناصر مسلح به سوریه بردارد و اجازه دهد عناصر مسلح سوری که به اردن پناه آورده اند و عناصر دیگری که توسط نیروهای ویژه آمریکایی در مرکز آموزش نیروهای ویژه بنام ملک عبدالله در "السلط" آموزش می بینند، وارد سوریه شوند.

مسئول امنیتی اردنی به سوریه توضیح داد که اردن هیچ برنامه ای برای ایجاد مناطق حائل در مرزهای خود با سوریه ندارد و از چنین طرحی استقبال نمی کند، بلکه به تازگی مرزها را در برابر رفت و آمد عوامل مسلح بسته است و اگر در هفته های گذشته در مقابل ورود عناصر مسلح با کمی تساهل رفتار کرده، تحت فشار آمریکا بوده است.

"علی مملوک" از اردن خواست مرزهای خود را به طول کامل در برابر عناصر مسلح مسدود کند، زیرا هر کس مرزها را باز کند، متحمل پیامدهای آن خواهد بود. زیرا سوریه بارها توطئه هایی بر ضد اردن را که قرار بود از خاک سوریه صورت پذیرد، خنثی کرده است، بنابراین اگر اردن مرزهای خود را به روی عوامل مسلح باز کند، سوری ها این عمل را به مثابه اقدام خصمانه تلقی خواهند کرد و با آن بر این اساس برخورد خواهند کرد.

اردن که تاکنون در قبال تحولات سوریه بی طرفی پیشه کرده بود، طی ماه های گذشته با قاچاق سلاح های اکراین و کرواسی که عربستان برای گروه های مسلح در سوریه خریده است، موافقت کرده و صدها تن از عناصر مسلح به همراه تجهیزات سنگین خریداری شده وارد خاک سوریه شده اند و درگیری های شدیدی را در استان درعا در جنوب این کشور رقم زدند.

نکته قابل توجه در این مورد حضور صدها تن از اعضای جریان های سلفی اردن در کنار تروریست های جبهه النصره - القاعده - در سوریه است که تاکنون ده ها تن از آنها به هلاکت رسیده اند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها