دلجویی از ژنرال های ارتش به شیوه محمد مرسی!

دلجویی از ژنرال های ارتش به شیوه محمد مرسی!
جمعه 23 فروردين 1392 - 18:18

محمد مرسي رييس جمهور مصر در اقدامی عجیب و ناگهاني با ترفیع چند ژنرال ارتش گفت: اجازه نمي دهم هيچ بي حرمتي يا تعرضي به نيروهاي مسلح صورت گيرد چون بي حرمتي به نيروهاي مسلح، توهين به همه ماست.

به گزارش روز جمعه پايگاه خبري شبكه العالم، مرسي پس از ملاقات با اعضاي شوراي نظامي مصر افزود: مردم مصر راضي به توهين به ارتش نمي شوند چون از اهميت نقش آن آگاهند، ارتش پشتيبان امنيت و تماميت ارضي وطن در برابر هر گونه تجاوز است.  

حمايت عجيب و بي سابقه مرسي از نيروهاي مسلح در حالي است كه مردم خواستار محاكمه نظامياني هستند كه گفته می شود در جريان ناآرامي هاي كشور دستانشان به خون مردم آلوده شده است.

به تازگی محمد حسنين هيكل نويسنده و روزنامه نگار نامدار مصري در گفتگو با شبكه تلويزيوني سي.بي.سي پيش بيني كرد كه گروه اخوان المسلمين چهار ماه ديگر در مصر حكومت نظامي اعلام كند.

وي گفت: ما در برابر رژيم و رئيس جمهور نادان و كج‌فهم قرار داريم و خون مردم مصر در خيابان ها جاري است، در حالي كه مخالفان براي حل بحران راهكارهايي دارند و يك ملت نبايد به خاطر بحران‌هاي اقتصادي خودكشي كند.

مرسي ادامه داد: حتي از يك ذره از خاك وطن چشم پوشي نمي كنيم، پشتيبان واقعي مرزهاي كشور، نيروهاي مسلح هستند، اين نيروها بخشي جداناپذير از مصر هستند، لذا اميدواريم سپر بازدارنده وطن باشند و نقش خود را با شايستگي و اقتدار كامل ايفا نمايند.
رييس جمهور مصر در اين نشست چند سرلشكر را به درجه سپهبدي ارتقا داد و ابراز اميدواري كرد كه براي مصر و نيروهاي مسلح مفيد واقع شوند.
سپهبد عبدالفتاح السيسي فرمانده نيروهاي مسلح و وزير دفاع و توليدات جنگي مصر نيز از مخالفت مرسي با توهين به ارتش و همچنين اعلام حمايت وي از شوراي نظامي تقدير كرد.
وي با اشاره به تلاش ارتش براي افزايش توانمندي رزمي گفت: ارتش يك نهاد ملي به منظور حفظ امنيت كشور است لذا از هر گونه توهين تاثير مي پذيرد.
سپهبد السيسي در ادامه سوگند یاد کرد که نيروهاي مسلح مصر از 25 ژانويه (پيروزي انقلاب مصر) تاكنون هيچ قتلي مرتكب نشده اند و در هيچگونه كشتار، خيانت و يا توطئه شركت نداشته اند.

روزنامه مصری الوطن روز پنج شنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه از دیدار سپهبد السیسی با مرسی خبر داده بود که در آن وزیر دفاع در انتقادی بی سابقه به رئیس جمهور به وی در مورد تلاش برای نابودی ارتش مصر از طریق گروه های سلفی و اخوانی هشدار داده بود.

السیسی در این دیدار از خرید بی سابقه سلاح توسط این گروه ها و آموزش نظامی آنها خبر داد و تاکید کرد که دستهایی در کار است تا ارتش مصر را از هم بپاشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها