فراخوان گسترده تونسی‌ها ضد امیر قطر

فراخوان گسترده تونسی‌ها ضد  امیر قطر
شنبه 24 فروردين 1392 - 11:04

فراخوان تونسی‌ها ضد امیر قطر

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بيش از 25 هزار فعال تونسي دیروز در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، فعالیتهای گسترده را ضد امير قطر آغاز كرده و با اين اقدام المنصف المرزوقي رئيس جمهوري تونس را كه در قدردانی از "نقش قطر در بازپس گيري اموال غارت شده از تونس" مردم این کشور را برای خودداری از انتقاد از قطر تهدید کرده بود، به چالش كشيدند.
المنصف المرزوقي رئيس جمهوري تونس پنج‌شنبه گذشته در مراسمي به مناسبت دريافت اولين بخش از اموال غارت شده تونس كه توسط شخصيت‌هاي رژيم سابق در حساب هاي بانكي خارجي ذخيره شده بود، از نقش قطر در بازپس گيري اين اموال قدرداني كرد.
دفتر رياست جمهوري تونس در اين باره اعلام كرد "علي بن فطيس المري" وكيل حقوقي ويژه سازمان ملل متحد كه ماموريتش بازگرداندن اموال غارت شده به كشورهاي عربی است ، چكي به مبلغ 28 ميليون و 818 هزار دلار را به "الياس فخفاخ" وزير دارايي تونس تحويل داد.
بر اساس این گزارش، اين اموال اولين قسط از اموال غارت شده در دوران رژيم "بن علی" دیکتاتور مخلوع و فراری تونس است كه دولت این کشور موفق شد آن را از حساب هاي شخصي "ليلي طرابلسي" همسر بن علي در لبنان خارج كند.
المرزوقي دراين مراسم گفته بود هر كسي كه به قطر بي احترامي كند ، در برابر قانون مسئول است .
بلافاصله فعالان تونسی و مخالفان دولت به شدت اظهارات المرزوقی را محکوم کرده و فراخوانی را تحت عنوان "تعدی به قطر" آغاز كردند.
به گفته فعالان تونسی، قطر در حال ایفای نقشي مخفيانه در عرصه سياسي تونس است.
با این حال مسئولان دولتي تونس بر اين باورند كه مخالفان به دنبال ضربه زدن به روابط تونس و قطر هستند.
فعالان تونسي در صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی، با اشاره به كوچك بودن قطر اين كشور را تمسخر كرده و نوشتند در صورتي كه نفت نبود، کشوری به نام قطر وجود نداشت.
يك روز پس از هشدار المنصف المرزوقي به مردم اين كشور درباره انتقاد از قطر، نمايندگان مجلس موسسان تونس، سلب اعتماد از وی را خواستار شدند.

پربیننده ترین خبرها