نظرسنجی های سفارشی بر ضد روابط ایران و مصر

نظرسنجی های سفارشی بر ضد روابط ایران و مصر
شنبه 24 فروردين 1392 - 19:24

در پی ناکامی سلفی های وهابی برای مانع تراشی در برابر بهبود روابط ایران و مصر، برگزاری نظرسنجی های سفارشی برای رسیدن به این هدف در دستور کار مخالفان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک موسسه گمنام تحت عنوان "مرکز مصری مطالعات رسانه و افکار عمومی" (تکامل مصر) اقدام به برگزاری نظرسنجی درباره موانع تحکیم روابط ایران و مصر کرده و مدعی شده که نتایج این نظرسنجی تا نسبت 95 درصد بر واقع منطبق است.


این نظرسنجی که توسط شخصی به نام "مصطفی خضری" تهیه شده، در نشریه ناشناخته ای به نام الوادی منتشر گردیده است.


تهیه کننده این نظرسنجی، ادعا می کند که برای دستیابی به نتایج آن، از 3180 نمونه آماری مصری در فاصله 15 تا 19 مارس 2013 پرسش کرده است.


پرسشنامه این نظرسنجی به گونه ای تنظیم شده است که پرسش شوندگان، به جای اعلام موافقت یا مخالفت با رابطه مصر و ایران، به "علت مخالفت با از سرگیری روابط ایران و مصر" پاسخ دهند و در ادامه ادعا شده، که دو سوم از پرسش شوندگان مخالفت خود را با از سرگیری روابط با ایران اعلام کردند.

 

پرسش کننده آن گاه سؤالاتی را درباره شروط از سرگیری روابط با ایران در اختیار پرسش شوندگان قرار می دهد تا آنان به شرط تراشی در این زمینه بپردازند و بر این اساس شروطی عجیب و فراتر از عرف بین الملل مطرح می کند که تحقق آن ها غیرممکن است و به این ترتیب نتیجه می گیرد که به این سبب از سرگیری روابط با ایران امکان ندارد.


از میان شروطی که در این نظرسنجی مطرح شده می توان به مشروط کردن از سرگیری روابط با ایران به واگذاری جزایر سه گانه ایرانی به امارات (!!) اشاره کرد.


وی در پایان نظرسنجی این نتیجه را مطرح کرده است که از میان مردم مصر، تنها قبطی ها و هواداران احزاب چپ مصری با از سرگیری روابط با ایران موافقند و علت آن هم امیدواری این جریان ها و احزاب به تشکیل نشدن دولت اسلامی سنی در مصر است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها