بازتاب اختلافات خارجی در شکست داخلی مخالفان

بازتاب اختلافات خارجی در شکست داخلی مخالفان
شنبه 24 فروردين 1392 - 20:43

العالم، دمشق - کارشناسان معتقدند تشدید اختلافات مخالفان خارج نشین با گروه های مسلح فعال در سوریه انعکاس اختلافات طرف های خارجی درگیر در بحران سوریه است.

"ثائر ابراهیم" محقق و کارشناس سیاسی سوری در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: عملیات ارتش در حومه دمشق و حلب و محاصره تروریست ها در این مناطق باعث احساس امنیت و آرامش مردم شده است.

عملیات ارتش سوریه در حومه دمشق و حلب در حالی پیگیری می شود که ارتش همچنین  منطقه راهبردی "تلمندو" در شهر حمص را از تروریست ها بازپس گرفت و همچنان به پاکسازی مناطق قدیمی این شهر خصوصاً منطقه "الخالدیه" مشغول است.

در این حملات ده ها فرد مسلح در مناطق "اللیرمون"، "شیخ سعید" و "شیخ مقصود" شهر حلب کشته شدند و ارتش در این شهر به پیشروی خود ادامه می دهد. جنوب شهر قامشلی نیز صحنه درگیری ارتش با گروه های مسلح بود.


کارشناسان سوری معتقدند که تشدید اختلافات مخالفان خارج نشین با گروه های مسلح فعال در سوریه و همچنین درگیری نظامی این گروه های مسلح با یکدیگر بیانگر اختلافات طرف های خارجی حامی تداوم بحران سوریه است.


"شریف شحاده" عضو مجلس نمایندگان سوریه نیز به خبرنگار شبکه العالم، گفت: اختلافات گروه های مسلح فعال در سوریه با یکدیگر در آینده تشدید خواهد شد و این امر به نفع ملت سوریه است.


نماینده مجلس سوریه تاکید کرد: همگان می دانند که اعضای گروه های مسلح فعال در سوریه اتباع کشورهای خارجی و به گروه هایی چون "القاعده"، "جبهه النصره" و "لواء الحق" وابسته هستند.

 

شحاده تاکید کرد: کسانی که از خارج برای جنگیدن وارد سوریه شده اند، بیشترین اعضای گروه های مسلح را تشکیل می دهند.

4/13

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها