تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای هوایی و زمینی عربستان

تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای هوایی و زمینی عربستان
شنبه 24 فروردين 1392 - 20:57

وزارت کشور عربستان برای ایمن سازی مرزهای 3000 کیلومتری شمال و جنوب این کشور در برابر "نفوذ غیر فانونی و قاچاق"، نیروی هوایی و زمینی را به کار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور عربستان در بیانیه ای اعلام کرد: "زمیم بن جویبر السواط" مديركل نيروهاي مرزبانی عربستان و "محمد بن عید الحربی" فرمانده نیروی هوایی این کشور، مشارکت نیروی هوایی در کنترل مرزهای شمالی و جنوبی این کشور و برگزاری تمرین نظامی مشترک با گارد مرزی را بررسی کردند.

"محمد عید الحربی" فرمانده نیروی هوایی ارتش عربستان سعودی در این دیدار، تصریح کرد که هواپیماهای شناسایی و نیروی هوایی از امکانات بسیار پیشرفته برای رصد هرگونه قاچاق و تلاش برای ورود غیر مجاز به کشور برخوردارند و همواره برای توسعه قابلیت این هواپیماها و تقویت توان کادر پروازی در کمک رسانی به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی تلاش می شود.

اداره کل حفاظت مرزی عربستان، طرح ایجاد دیوار امنیتی در مرزهای شمال این کشور را با هدف جلوگیری از قاچاق و ورود غیرقانونی افراد به پایان رسانده است و بنا دارد دیواری امنیتی مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی در مرز با یمن ایجاد کند.

قرار است این دیوار مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی که 3 متر ارتفاع دارد، در طول مرز 1800 کیلومتری عربستان و یمن احداث شود.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها