ائتلاف باشگاه های عربی برای شکایت از فوتبال ایران

ائتلاف باشگاه های عربی برای شکایت از فوتبال ایران
شنبه 24 فروردين 1392 - 22:33

فدراسیون فوتبال عربستان و فدراسیون‌های دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به خاطر آنچه "مشکلات بازیکنان این فدراسیون ها در استادیوم های ایران" نامیده شده، به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "نواف بن فیصل" رئیس ستاد جوانان عربستان از احمد عید رئیس فدراسیون فوتبال این کشور خواسته که گزارشی جامع درباره مشکلات بازیکنان عربستانی حاضر در مسابقات جام باشگاه های آسیا در ایران تهیه کند تا ریاست این ستاد تصمیم لازم را در این باره اتخاذ کند.


فدراسیون فوتبال عربستان نیز مدعی شده که "برای حفظ حقوق باشگاه های این کشور هماهنگی های لازم را با کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) انجام خواهد داد".


این در حالی است که برخورد ناشایست کشورهای عربی با بازیکنان تیم های ایرانی حاضر در مسابقات جام باشگاه ها، در سال های اخیر همواره مورد اعتراض مدیران و بازیکنان باشگاه های ایرانی بوده است، اما خویشتنداری مسئولان فدراسیون و باشگاه های ایرانی، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را بر آن داشته تا توپ را به زمین ایران بیندازند و در این باره پیش دستی کنند.


منابع وابسته به روزنامه عربستانی الشرق ادعا کرده اند که تیم باشگاه فوتبال الهلال عربستان که برای بازی با تیم فوتبال استقلال به ایران سفر کرده بود، روز دوشنبه گذشته در یکی از فرودگاه های ایران بیش از 3 ساعت معطل نگه داشته شد و اجازه خروج از فرودگاه به تیم عربستانی داده نشد.


در همین حال، منبعی در کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد، فدراسیون های فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله فدراسیون فوتبال عربستان اگر جواب قانع کننده ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت نکنند، به فیفا مراجعه خواهند کرد.


این منبع افزود: باشگاه الهلال از طریق فدراسیون فوتبال عربستان شکایتی به همراه یک لوح فشرده به کنفدراسیون آسیا ارائه کرده است که این لوح فشرده تصاویر همه "مشکلات" بازیکنان الهلال در ایران از جمله " حبس در فرودگاه و مشکلات هنگام بازی در استادیوم از جمله اقدام تماشاگران ایرانی به سردادن شعارهای مذهبی و سیاسی، پرتاب مواد محترقه و تلاش برای حمله به بازیکنان الهلال " را شامل می شود.


منبع مذکور افزود: فدراسیون فوتبال عربستان در صورت برخورد غیرعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا با فدراسیون فوتبال ایران، احتمالاً به فیفا شکایت خواهد کرد تا مانع از بازی تیم های ایرانی در استادیوم های عربستان شود.


عبدالرحمن بن مساعد رئیس باشگاه الهلال از همۀ باشگاه های فوتبال عربستان، امارات و قطر خواسته بود که با هماهنگی یکدیگر دیدگاه یکسانی را درباره مشکلات تیم های فوتبال این کشورها در ایران اتخاذ کنند.

پربیننده ترین خبرها