واکنش مصری‌ها به لبخند مبارک در جلسه دادگاه

واکنش مصری‌ها به لبخند مبارک در جلسه دادگاه
شنبه 24 فروردين 1392 - 22:54

حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر برای اولین بار از زمان آغاز محاکمه اش در روز 3 اوت 2011، با لبخند در محل متهمان دادگاه کیفری قاهره ظاهر شد و برای طرفدارانش که در سالن دادگاه نشسته بودند، دست تکان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مبارک که در جلسات اولین محاکمه خود " خوابیده روی تخت " دیده می شد، امروز ( 24 فروردین 92) که محاکمه اش از سرگرفته شده است، " نشسته روی تخت " دیده می شود و گویا اوضاع روحی و جسمی اش نیز بهتر شده است.


در همین حال، لبخند مبارک واکنش های مختلفی را در محافل سیاسی-اجتماعی مصر به دنبال داشته است.


فعالان سیاسی و اینترنتی، بهتر شدن روحیه مبارک را به نوعی، بازتاب وضعیت جامعه و ناتوانی مرسی و حکومت وی در اداره امور مصر می دانند.


از سوی دیگر احمد شفیق، آخرین نخست وزیر دوران مبارک، امروز در صفحه خود در فیسبوک نوشت: تصویر مبارک با لبخند، بیانگر هیبت اوست. هیبت یعنی این که مبارک در جلسه محاکمه دست تکان دهد و لبخند بزند، در حالی که مرسی در برابر سیسی (وزیر دفاع مصر) به حالت "خبردار" می‌ایستد!


دادگاه کیفری قاهره قبلاً حکم حبس ابد 25 سال را برای مبارک صادر کرده بود و دیوانعالی بعداً دستور محاکمه مجدد وی را صادرکرد.

متهمان دیگر یعنی "علاء" و "جمال" پسران مبارک، حبیب العادلی آخرین وزیر کشور رژیم مبارک و 6 معاون العادلی در اولین جلسه محاکمه مجدد مبارک حضور داشتند. حسنی مبارک، دو پسرش و حبیب العادلی لباس های زندان را پوشیده بودند ولی شش معاون حبیب العادلی لباس های شخصی پوشیده بودند زیرا دادگاه قبلاً حکم تبرئه آنها را صادر کرده بود و آزاد شده بودند.


حسنی مبارک، حبیب العادلی و شش معاون العادلی با اتهام " دست داشتن در قتل تظاهرکنندگان " مواجه هستند و پسران مبارک با اتهامات فساد مالی و سوء استفاده از قدرت روبرو می باشند.

 

همچنین " حسین سالم " تاجر مرتبط با رژیم حسنی مبارک که هم اکنون فراری است، متهم به فروش گاز به اسرائیل به قیمتی کمتر از قیمت بازار و وارد کردن ضربه سنگین به اقتصاد مصر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها