دستاوردهای جدید هسته‌ای و افزایش نگرانی صهیونیست‌ها

دستاوردهای جدید هسته‌ای و افزایش نگرانی صهیونیست‌ها
يکشنبه 25 فروردين 1392 - 18:07

رژیم صهیونیستی دستاوردهای جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری هسته ای از جمله بهره برداری از مراکز جدید غنی سازی اورانیوم و تولید کیک زرد را با نگرانی دنبال می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه مدعی شد: ایران تنها یک گام با آزمایش سلاح اتمی فاصله دارد.
وی گفت: ایران در روز ملی فناوری هسته ای از دو معدن اورانیوم و کارخانه ای که اورانیوم طبیعی را به کیک زرد تبدیل می کند، رونمایی کرد.


وی افزود: ایرانی ها همواره در صدد نمایان ساختن عملکرد خودمختارانه خود در زمینه فعالیتهای هسته ای می باشند. آنها می خواهند به جهان به گویند تلاش های بین المللی برای متوقف کردن برنامه هسته ای آنها بی نتیجه است.


تلویزیون رژیم اسرائیل در همین حال بخش هایی از اظهارات "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری اسلامی ایران در روز ملی انرژی اتمی را پخش کرد. احمدی نژاد تصریح کرد: همه توان خود را به کار گرفتید برای این که ایران هسته ای نشود. اما ایران هسته ای شد. حالا می خواهید تلاش کنید این امتیاز را از ایران بگیرید؟!


گزارشگر اسرائیلی در ادامه گفت: با شکست مذاکرات هسته ای کشورهای 1+5 با ایران در قزاقستان به نظر می رسد مذاکرات دیگری تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن، برگزار نمی شود. در طول این مدت دستگاههای سانتری فیوژ نیروگاههای هسته ای در ایران به چرخش خود ادامه می دهد. ایرانی ها می توانند بگویند با موفقیت در برابر فشارهای بین المللی مقاومت کردند.


تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "بنیامین نتانیاهو" رئیس کابینه رژیم صهیونیستی و "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا را در این زمینه پخش کرد. نتانیاهو در سخنان خود مدعی شد: فکر می کنم برای همه اطراف روشن شده است که ایران به دنبال اتلاف وقت است و از مذاکرات پی در پی برای پیش برد برنامه هسته ای خود بهره می برد. جان کری هم گفت: دستیابی ایران به سلاح اتمی امری غیر ممکن است.عملکرد ما برای رویارویی با این مسأله کاملا جدی است.ما همواره راهکار مذاکرات را درپیش گرفیتم اما مذاکرات تا بی نهایت ادامه ندارد.


گزارشگر اسرائیلی در ادامه تصریح کرد: آمریکا موضعگیری جدی خود را در قبال عملکرد ایران ابراز کرده، اما بنظر می رسد ایرانی ها از این موضعگیری واهمه ای ندارند. آمریکایی ها از سامانه لیزر جدیدی در ناوگان نیروی دریایی رونمایی کردند و در صدد به کار گیری آن در خلیج فارس هستند. شعاع لیزر می تواند هواپیمای بدون سرنشین یا قایقهای شناور تندرو را هدف قرار دهد. این سامانه همچنین قادر است سیستمهای جمع آوری اطلاعات نظامی دشمن را مختل کند.


ادریادار "ماتیو کلوندر" سخنگوی ناوگان آمریکا در این خصوص این سامانه در گفتگو با شکبه "سکای نیوز" امریکا - که کانال ده اسرائیل بخشی از آن را پخش کرد- اظهار داشت: آمریکا اولین کشور در جهان است که از سامانه لیزر در نیروی دریایی بهره برداری می کند.


گزارشگر اسرائیلی در ادامه افزود: نه لیزر و نه زلزله بوشهر نمی تواند عزم ایران را در حرکت به سمت تولید بمب اتمی سست کند.
تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات گوینده شبکه پرس تی وی را در خصوص سلامت کامل نیروگاه بوشهر پخش کرد و گفت: در اثر زلزله شش ریشتری بوشهر دهها نفر کشته شدند، اما در خصوص عملکرد نیروگاه بوشهر "اخبار خوشایندی" دریافت نشد.

 

پربیننده ترین خبرها