افزایش نرخ بیکاری در کشورهای عربی

افزایش نرخ بیکاری در کشورهای عربی
يکشنبه 25 فروردين 1392 - 19:15

در سال 2012 میانگین نرخ بيكاري در كشورهاي عربي به 16 درصد رسيد كه اين ميزان در مقايسه با سال پیش از آن، 2 درصد افزايش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، احمد محمد لقمان مدير كل سازمان عربي كار در الجزاير در نشست مشترك مطبوعاتي با " طيب لوح " وزير كار الجزاير گفت: نرخ بيكاري در مناطق عربي تا سال 2010 ، 14 درصد معادل 17 ميليون نفر بود، اما ميزان بيكاري در سال گذشته (2012) با افزايش 2 درصدي به 16 درصد، معادل 20 ميليون بيكار رسيده است.

مدير كل سازمان عربي كار تصريح كرد: رويدادهاي سياسي كه بعد از حوادث كشورهاي عربي روي داد، بر وضعيت اقتصادي واجتماعي در اين كشورها تاثير بسياري گذاشته است.

وي اظهار داشت: در جريان انقلاب در كشورهاي عربي، سرمايه گذاري ها كاهش يافت و توليد متوقف شد و مطرح شدن درخواست هاي برخي گروه ها و جريان ها موجب بود كه در روند توليد اخلال ايجاد شود و افزون بر آن شاهد ركود در بخش گردشگري بوديم .

سازمان عربي كار، روز دوشنبه (فردا) چهلمين نشست خود را با حضور 600 شخصيت اعم از وزرا و نمايندگان اتحاديه ها و کارفرمایان کشورهای عربی، در الجزاير آغاز خواهد كرد.

لقمان تاكيد كرد: امنيت و ثبات و بازگشت سرمايه گذاري، عناصري هستند كه به كاهش ميزان بيكاري - به ويژه در كشورهاي كه شاهد انقلاب بودند - كمك خواهد کرد.

به گفتۀ وي، همه كشورهاي عربي، ایجاد فرصت هاي شغلي و مبارزه با بيكاري را در صدر اولويت هاي خود قرار داده اند، اما کارگران در بخش غير سازمان یافته - كه 50 درصد از بخش اقتصاد را در كشورهاي عربي تشكيل مي دهد- از هيچ گونه حمايت اجتماعي و شغلی برخوردار نيستند.

پايين ترين ميزان بيكاري در ميان كشورهاي عربي، در ميان كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس است كه ميزان آن 3 درصد اعلام شده و این در حالی است که این کشورها بيشترين تعداد كارگران خارجي را به خدمت گرفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها