2‌افسر سعودی در سوریه دستگیر شدند

2‌افسر سعودی در سوریه دستگیر شدند
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 08:26

نیروهای ارتش سوریه 2 افسر سعودی را که با گروه‌های مسلح و تروریستی در این کشور همکاری می‌کردند، دستگیر کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش سوریه در شهر "الرقه" 2 افسر سعودی را دستگیر کردند که از "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان فرمان می‌گرفتند.
رسانه‌ها و سایتهای خبری تأکید کردند در جریان دستگیری این 2افسر سعودی، یکی از سران قبایل نیز دستگیر شد.
بر اساس این گزارش، شماری از اعضای یکی از گروه‌های مسلح در "الرقه" پس از آنکه خود را تسلیم ارتش سوریه کردند، از ارتباط روزانه دستگاه اطلاعات سعودی با یکی از سران قبایل خبر دادند. آنها تأکید کردند این فرد با استفاده از تجهیزات ارتباطی که در یکی از مزارع پنهان شده، با عربستان سعودی در تماس بود.
اطلاعات فاش شده بیانگر آن است که بندر بن سلطان به صورت مستقیم بر گروه‌های مسلح در الرقه در ارتباط بوده و از آنها خواسته است طی روزهای آینده "عملیات بزرگی" را انجام دهند.
این افراد پس از تسلیم شدن به ارتش سوریه، تأکید کرده‌اند شمار بسیاری از عناصر وابسته به گروه‌های مسلح در حال مذاکره برای زمین گذاشتن سلاح و خروج از "الرقه" و خاک سوریه هستند.

عربستان سعودی، قطر و ترکیه از مهمترین حامیان منطقه ای گروه های مسلح و تروریستهایی هستند که حدود 2 سال است به هدف براندازی نظام سوریه با ارتش و نیروهای امنیتی این کشور می جنگند. جنگی که به عقیده ناظران با هدایت غرب و به هدف خدمت به منافع و امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه به راه افتاده است.

پربیننده ترین خبرها