درخواست بی‌شرمانه شاهزاده سعودی برای امضای قرارداد نفتی

درخواست بی‌شرمانه شاهزاده سعودی برای امضای قرارداد نفتی
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 22:23

"جان بركنس" از مسئولان اقتصادي پیشین آمريكا فاش كرد كه رژيم آل سعود در قرن گذشته براي تضمين بقاي خود در قدرت، با آمريكا قرارداد بست كه در صورت توقف فروش نفت توسط هر يك از اعضاي اوپك، کمبودهای به وجود آمده را جبران؛ و نیاز روزافزون آمریکا به انرژی را تامین کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين مسئول پیشین اقتصادی آمريكايي در مصاحبه با یک شبکه روسی، تاکید کرد كه آمريكايي ها براي تطميع مقامات سعودي‌، از ارائه پيشنهادهاي غیراخلاقی نيز فروگذار نكرده اند.


بركنس که مسئول مستقیم عقد بسیاری از قراردادهای بزرگ نفتی آمریکا در دهه های 1960 و 1970 قرن گذشته بوده، در اين مصاحبه گفت: آمريكا پس از مواجه شدن با تحريم فروش نفت، دچار بحراني بزرگ شد، به همين سبب به من دستور داده شد كه با عربستان قراردادي ببندم كه بتواند اين گونه تحريم ها را خنثي كند.


وي در بخش‌هایی از مصاحبه مفصل خود با شبکه عرب زبان "روسیا الیوم"، با تاكيد بر رواج فساد در رده هاي بالاي رژیم آل سعود، گفت: مسئولان سعودي را با بستن قراردادي در زمينه برق رساني فريفتيم و توانستيم با نفوذ در ميان آنان، عربستان را قانع كنيم در صورت تحريم آمريكا از سوي اوپك، نياز ناشي از تحريم را جبران كند، در مقابل، آمريكا، استمرار حاكميت آل سعود بر عربستان را تضمين كند.


اين مسئول ارشد اقتصادي آمریکایی خاطر نشان كرد: براي بستن اين قرارداد دچار مشكلات فراواني شديم اما در عين اين كه برخي از اعضاي خاندان حاكم مرا "سگ كافر" مي خواندند، با اين حال موفق شديم رضايت همه آن ها را براي امضاي اين قرارداد جلب كنيم. اما از آن جا که امضاي چنين قراردادي مستلزم اجماع همه اعضاي خانواده حاكم بود، هر یک از آنان را به شیوه ای راضی می کردیم. يكي از اعضاي خانواده آل سعود مخالفت كرد و من براي راضي كردن او مجبور شدمعلی رغم میل خود، به شروط غیراخلاقی او جامه عمل بپوشانم.


بركنس درباره اين موضوع توضيح داد: اين شاهزاده سعودي از من خواست در مقابل پذيرش اين قرارداد، شرايطي فراهم كند كه در هر بار سفر او به آمريكا، زمینه ارتباط او با يك زن زیبای آمريكايي را كه از خانواده اي اصیل و محترم (!) باشد، براي او فراهم كنم.


وی تصریح کرد: هر چند پیدا كردن چنين زني برايم سخت بود اما سرانجام توانستم همسر يك [...]  را براي اين كار قانع كنم و به او مبلغ هنگفتي پيشنهاد كردم كه رضايت او را جلب كرد.


جان بركنس در پايان تاكيد كرد كه آل سعود منافع ملي كشور خود را به تضمين بقاي خود و همچنين غربي سازي شهرهاي اين كشور مي فروشند.
26

پربیننده ترین خبرها