یک تروریست فرانسوی در سوریه به هلاکت رسید

یک تروریست فرانسوی در سوریه به هلاکت رسید
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 22:35

رسانه های گروهی بلژیک اعلام کردند: رافائل جندرون تبعه 38 ساله فرانسوی که عضو محافل اسلامگرای تندرو در بلژیک است، هنگام نبرد به همراه یک گروه افراطی در سوریه کشته شد.

 به نوشته، پایگاه اینترنتی سودپرس بلژیک، وی چند ماه قبل برای جنگ با نظام بشار اسد به گردان "اسلامگرا"ی صقور الشام (بازهای شام) به فرماندهی عبدالرحمن عیاشی (فرزند بسام عیاشی روحانی تندرو) پیوست.


جندرون بعد از ظهر یکشنبه در جریان درگیری با نیروهای ارتش در شمال سوریه کشته و عبدالرحمن عیاشی از ناحیه کمر و سر زخمی شد.


جندرون که از چند سال قبل در بلژیک می زیست، از فعالان اصلی مرکز به اصطلاح "اسلامی" بلژیک به ریاست بسام عیاشی 68 ساله بود. 


وی و بسام در نوامبر 2009 پس از افشای مخفی کردن چند مهاجر غیرقانونی در منزلشان در جنوب ایتالیا دستگیر و توسط قوه قضاییه ایتالیا به تشکیل شبکه پشتیبانی لجستیکی از سازمان تروریستی بین المللی مرتبط با القاعده محکوم شدند و پس از گذشت چهار سال زندان، در دادگاه استیناف تبرئه و در ژوئیه 2012 به بلژیک بازگشتند.


عزیمت شماری از جوانان مسلمان تندرو به سوریه، باعث نگرانی شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و هلند و ایجاد نگرانی فزاینده در بلژیک در چند هفته اخیر شده است.
 

مقامات بلژیک اعلام کردند که تاکنون 80 شهروند این کشور به صف مخالفان در سوریه پیوسته اند و شماری از آنها کشته شدند.
 

پربیننده ترین خبرها