اخوان المسلمین در تدارک "بهار عربی" در کویت

اخوان المسلمین در تدارک
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 09:44

منابع آگاه اعلام کردند دولت کویت نتایج واکنش ها به محکومیت مسلم البراک نماینده سابق پارلمان آن کشور به پنج سال زندان به ویژه از سوی جماعت اخوان المسلمین - که همواره اقدام به تحریک دولت می نمایند- را تحت نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه العرب چاپ لندن به نقل از منابع آگاه کویتی نوشت: مقامات امنیتی کویت هشدار مخالفان مبنی بر نافرمانی مدنی را جدی ارزیابی می کنند؛ به ویژه اینکه براساس اطلاعات موجود، اخوان المسلمین کویت، طرحی را برای سوء استفاده از این حکم برای ایجاد تنش در این کشور و آغاز مجدد اعتراضات - مانند آنچه در ماه اکتبر سال گذشته روی داد- در دستور کار دارند.
منابع مذکور خاطرنشان کردند دستگاه امنیت کویت، اطلاعاتی درباره طرح اخوان المسلمین برای بهره برداری از هر رویدادی با هدف ایجاد آشوب در کشور در راستای تحقق آرزوی آنها مبنی بر ایجاد "بهار کویتی" در اختیار دارند.
منابع مذکور خاطرنشان کردند طرح اخوان المسلمین که دستگاه امنیت کویت به تازگی آن را کشف کرده، در قاهره تدوین شده و محمد بدیع مرشد عام تشکیلات بین المللی اخوان المسلمین آن را تأیید کرده است. بدیع در این طرح خواستار ابتکار برای ایجاد "بهار اخوانی" در کویت شده و خاطرنشان کرده است تحقق چنین امری در هیچ کدام از سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس قابل تحقق نیست.
روزنامه "العرب" پیش از این نیز در گزارش دیگری اشاره کرده بود که تشکیلات بین المللی اخوان المسلمین در حاشیه کنفرانسی که به موازات هشتمین کنفرانس جنبش های اسلامگرا در خارطوم برگزار شد، از خشم و نارضایتی شدید خود درباره شکست شاخه کویت این تشکیلات در بهره برداری از اعتراضات سال گذشته خبر داده بود.
یادآور می شود امارات متحده عربی توانست یک تیم اخوانی را که با تشکیلات بین المللی این جماعت ارتباط داشت، کشف نماید. تیم مذکور، در راستای تأمین ابزارهای مالی، تشکیلاتی و نظامی برای تغییر نظام حکومت در امارات تلاش می کرد.
یادآور می شود در ماه های اخیر، ضاحی خلفان، رئیس پلیس دبی تصریح کرده است که اخوان المسلمین برای سرنگونی نظام کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش می کنند و سرآغاز این طرح نیز در سال 2013 در کویت خواهد بود.
منابع کویتی درباره حکم صادره علیه مسلم البراک نماینده سابق پارلمان کویت، اظهار داشتند که وی و اعضای "ائتلاف مردمی" که دارای گرایشات قبیله ای است، اقدامات خودشان علیه خاندان حاکم را آغاز کرده اند و آنها بر این گمان هستند که از منافع قبایل یا اصلاحات سیاسی ضروری دفاع می کنند.
این منابع به العرب، گفتند که طرح اخوان المسلمین بر خودداری از فعالیت علنی به عنوان مخالف نظام و مطرح کردن طرف های دیگر مانند شخصیت های قبیله ای یا مستقل برای مقابله با آن استوار است؛ به طوری که شخصیت های مذکور نمی دانند که به عاملی برای اجرای طرح های محرمانه اخوان المسلمین تبدیل شده اند تا بدین وسیله صحنه سیاسی کویت به صورت مقابله اکثریت با دولت نشان داده شود.
یادآور می شود دادگاه بدوی کویت دیروز مسلم البراک، نماینده سابق پارلمان کویت را به اتهام توهین به امیر کویت در سخنرانی اش در گردهمایی مخالفان آن کشور در 15 اکتبر، به پنج سال حبس قطعی محکوم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها