کویتی ها مقابل منزل نماینده زندانی تجمع کردند

کویتی ها مقابل منزل نماینده زندانی تجمع کردند
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 09:57

شمار زيادي از حاميان مسلم البراك نماينده سابق پارلمان كويت در اعتراض به محكوم شدن او به پنج سال حبس، در پايتخت كويت تجمع كردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رسانه های کویتی شبكه، مسلم البراك به اتهام اهانت به شخص امير كويت به پنج سال حبس محكوم شده است.

العالم در گزارشی به روابط البراک و وابستگی وی به جماعت اخوان المسلمین پرداخته و از تلاش های این جماعت برای به آشوب کشاندن صحنه سیاسی کویت و روی کار آوردن یک نظام اخوانی پرداخته بود.
منابع خبری کویتی در ادامه نوشتند که صدها نفر از حاميان البراك مقابل منزل او در پايتخت كويت تجمع كردند تا بر همبستگي خود با او تاكيد كنند. حاميان البراك خواستار برپايي تظاهرات در روز دوشنبه آينده شدند.
يكي از وكلاي مدافع البراك حكم صادر شده عليه او را باطل توصيف كرد و گفت وكلاي مدافع درخواست فرجام خواهند كرد.

جریان سلفی و تندروی حاضر در صحنه سیاسی کویت در انتخابات سال گذشته پارلمانی در این کشور به بهانه تغییر قانون انتخابات توسط امیر کویت مشارکت نکرد و با برگزاری تجمعات اعتراضی که به درگیری گسترده با نیروهای امنیتی منجر شد، عملاً خواستار سرنگونی نظام امیری حاکم گردید.

در این تظاهرات اعتراضی ده ها تن از رهبران جریان سلفی - اخوانی دستگیر شدند و برای سازمان امنیت کویت محرز شد که مصر و قطر حامیان اصلی این جماعت هستند و از این رو کنترل و سختگیری بیشتری را بر آنها اعمال کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها