مخالفان سوري به تهديدی جهانی تبديل شده اند

مخالفان سوري به تهديدی جهانی تبديل شده اند
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 13:33

بيروت (العالم)ـ كارشناس لبناني امور نظامي و استراتژيك، تأكيد كرد: حمله مخالفان مسلح سوريه به روستاهاي لبنان، اين گروه ها را وارد اقدامات تروريستي در سطح بين الملل كرد.

عباس نصرالله سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين اقدام گروه هاي مسلح تهديدي براي امنيت بين المللي است به ويژه اينكه سازمان القاعده و اعلام بيعت جبهه النصره با اين سازمان تروريستي باعث قرار گرفتن آن در رويارويي با جامعه جهاني و كشورهاي منطقه خواهد شد.

نصرالله گفت: القاعده يك تشكيلات مخفيانه است كه از سوي گروه هاي متعدد و برخي از حكومت ها در كشورهاي حوزه خليج فارس از نظر مالي و تسليحاتي حمايت مي شود و اين گروه با حمايت هاي مزبور توانسته است عمليات نظامي خود در داخل سوريه را گسترش دهد. در اين ميان جبهه النصره از تأثيرگذاري و قدرت مانور بيشتري برخوردار است.
اين كارشناس لبناني خاطر نشان كرد: جبهه النصره، بارها تصميم خود مبني بر تشكيل "خلافت در عراق" (امارت) را اعلام كرده اند. در حال حاضر نيز آنها بخش هايي از عراق و سوريه را در كنترل خودشان دارند و هدف آنها  كنترل كامل سوريه است.
وي گفت: در چنين وضعيتي اين گروه افراطي، لبنان را نيز تهديد مي كند و در پي تبديل سرزمين شام و بخشي از عراق به "سرزمين خلافت اسلامي" است.
اين تحليلگر مسائل نظامي و استراتژيك افزود: جبهه النصره و ساير گروه هاي تروريستي نه تنها منطقه القصر در داخل مرزهاي لبنان را هدف حملات خود قرار داده و تهديد مي كند، بلكه اين تهديد حتي منطقه اي به وسعت الزبداني تا عرسال و عكار را شامل مي شود و اين گروه ها تهديد كرده اند در صورت تسلط كامل بر سوريه، عملياتشان را به سوي لبنان و كنترل بر آن هدايت خواهند كرد و اين انديشه در ذهن ايمن الظواهري وجود دارد.
Fz-16-23:10

پربیننده ترین خبرها