حملات تروریستی وحدت عراق را هدف قرار داده است

حملات تروریستی وحدت عراق را هدف قرار داده است
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 14:24

بغداد (العالم) نامزدهای انتخابات شوراهای استانی در عراق، هدف انفجارهای اخیر در برخی از شهرهای عراق را که همزمان با انتخابات مذکور اتفاق افتاده است، ضربه زدن به وحدت عراق و تلاش برای ایجاد آشوب در آن کشور ارزیابی کردند.

سعد المطلبی نامزد ائتلاف دولت قانون در این انتخابات روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: انفجارهای اخیر با انتخابات ارتباط دارد و به منزله پیام داخلی القاعده و نیروهای سیاسی همپیمان آنها است و این نیروها که در پی تقسیم عراق هستند با هدف کشتار شیعیان با یکدیگر متحد شده اند.
از سوی دیگر خبرنگار العالم در عراق گزارش داد که نیروهای امنیتی و نظامی عراق در مرحله ویژه انتخابات برای اخذ آرای آنها در روز یکشنبه به طور گسترده شرکت کردند و این امر، باعث شگفتی کسانی شد که با فراخوان برای تحریم انتخابات در پی سنگ اندازی و مانع تراشی در مسیر آن بودند. اما زمانی که در این توطئه از طریق بسیج کردن مردم علیه دولت شکست خوردند در راستای ایجاد ناامنی با هدف ارعاب شهروندان برای خودداری از مشارکت در انتخابات گام برداشتند.
علی النشمی، نویسنده و تحلیلگر عراقی نیز در این باره به خبرنگار العالم گفت: هدف از این انفجارها ارعاب شهروندان با هدف بازداشتن آنها از مشارکت گسترده و تأثیرگذار در انتخابات است. علاوه بر این انفجارهای اخیر با هدف تحت فشار قرار دادن دولت در زمینه گفتگوها با معترضان الانبار جهت دستیابی به توافق نامه ای در زمینه بازگرداندن بعثی ها به مناصبشان است. علاوه بر این، برخی از کشورهای همسایه تلاش می کنند تا انتخابات را به شکست بکشانند.
یادآور می شود، در آستانه برگزاری انتخابات شوراهای استانی در عراق، دیروز دوشنبه بیش از 20 خودروی بمب گذاری شده در مناطق مختلف عراق منفجر شدند که به گفتنه منابع امنیتی و بیمارستانی در جریان آن، حدود 50 نفر کشته و بیش از 300 نفر دیگر زخمی شدند.
گفتنی است انتخابات شوراهای استانی عراق قرار است روز شنبه آینده، 20 آوریل برگزار شود.
tt-16-12:00

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها