"جبهه النصره" در محاصره ارتش سوریه

سه شنبه 27 فروردين 1392 - 22:10

عناصر گروهک تروریستی "جبهه النصره" که با حمایت غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه عربستان، قطر و ترکیه به هدف براندازی نظام سوریه وارد این کشور شده‌اند، اکنون به دلیل تحمل ضربه‌های سنگین در مناطق مختلف تحت محاصره قرار گرفته و به دنبال راهکاری برای خروج از باتلاق سوریه هستند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین الدیرانی" نویسنده و پژوهشگر عرب در مطلبی نوشت: پس از شکست های مفتضحانه و پی در پی گروهک تروریستی جبهه النصره، حامیان امنیت و ثبات سوریه خواستار سرکوب گروه‌‌های مسلح وابسته به این گروهک شده و اعلام کردند که "النصره" غده‌ای سرطانی است که باید فوراً آن را ریشه کن کرد .
الدیرانی خاطرنشان کرد: عاملان بحران سوریه تصور می‌کردند تروریست‌هایی که برای کشتار فجیع شهروندان و نظامیان سوری با هدف نابودن کردن سوریه به عنوان یکی از محورهای مقاومت به این کشور ارسال می شوند‌، قابل کنترل هستند و می توانند از این تروریست‌ها برای تأمین منافع خود استفاده کنند و پس از پایان تاریخ مصرفشان آنها را دور بیندازند؛ ولی این تروریست‌ها اکنون در حال تهدید منافع آمریکا و متحدانشان هستند .. ده‌ها هزار تروریست از کشورهای مختلف جهان به بهانه "جهاد" و "وارد شدن به بهشت" عازم سوریه شدند ولی اکنون کنترل اوضاع از دست حامیان تروریست‌ها خارج شده و حامیان تروریست‌ها با مشکل "انبوه تروریست‌های فعال در سوریه" مواجه شدند .
الدیرانی به پیروزی های ارتش سوریه در برهه اخیر اشاره کرد و گفت: آه و ناله جبهه النصره و حامیان مالی این گروهک تروریستی پس از متحمل شدن ضربات سنگین در همه مناطق از جمله ریف دمشق ، حمص ، حلب ، ادلب و حومه ادلب به آسمان بلند شده است .. اجساد اعضای این گروهک تروریستی در هر منطقه‌ای دیده می‌شود به نحوی که همه این اجساد به علت کثرت قابل شمارش ، جمع آوری و تشخیص هویت نیستند. جبهه النصره هم اکنون تحت محاصره است و از اعضای خود در لبنان می خواهد که اقدامی برای خارج کردن این گروه از باتلاق سوریه صورت دهند. عناصر این گروهک برای درخواست کمک از اعضایش در لبنان چند موشک به سوی شمال این کشور شلیک کرد، که این حمله موشکی منجر به کشته و زخمی شدن چند شهروند لبنانی در منطقه الهرمل شد . ساکنین منطقه الهرمل احساس می کنند که دولت و ارتش لبنان قادر به حمایت از مناطق سکونت آنها در برابر اقدامات تروریستی جبهه النصره نیست؛ به همین دلیل مصمم هستند از این گروهک در آینده نزدیک انتقام بگیرند.
الدیرانی تأکید کرد: گروهک جبهه النصره برای کاستن از شدت ضرباتی که در سوریه متحمل می‌شود، عامل خود در صیدا یعنی " احمد الاسیر " می خواهد که امنیت این منطقه و حومه آن را به هم بزند، و اگر می تواند فتنه‌ای مذهبی ایجاد کند.

پربیننده ترین خبرها