گزارش متفاوت العالم ازمنطقه صفر مرزی سوریه واردن

چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 08:10

خبرنگار شبکه العالم، به عنوان نخستین گزارشگر حاضر در منطقه گذرگاه مرزی "نصیب" تأکید کرد: برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر کنترل گذرگاه مرزی اردن و سوریه به دست گروه‌های مسلح، این گذرگاه شاهد حرکت و عبور و مرور عادی مسافران است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی روستاها و شهرهای نزدیک مرز اردن از وجود گروه‌ها و عناصر مسلح همچنان ادامه دارد.


خبرنگار العالم در گزارشی از گذرگاه مرزی "نصیب" بین اردن و سوریه تأکید کرد که برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر سلطه گروه‌ها و عناصر مسلح بر این گذرگاه، رفت و آمد مسافران از گذرگاه نصیب به صورت عادی در جریان است.


تیم خبری العالم پس از عبور از روستاها و شهرها به مناطق مرزی سوریه و اردن رسید.


خبرنگار العالم تأکید کرد، مرز این دو کشور بیش از 300 کیلومتر است؛ مرزی که در طول آن تپه‌های خاکی، دره، صحرا و یا دیوارهای کوتاه و سنگ چین، محدوده دو کشور را مشخص می‌کند..


خبرنگار العالم در منطقه صفر مرزی بین سوریه و اردن تأکید کرد؛ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بارها در این منطقه از نفوذ گروه های مسلح و تروریستی جلوگیری کرده اند.


شمار قابل توجهی از عناصر و گروه‌های مسلح با آگاهی و اطلاع نیروهای ارتش اردن پس از عبور از تپه‌ها و موانع موجود در مناطق مرزی، خود را به "درعا" و دیگر مناطق سوریه می‌رسانند.


یکی از مرزبانان سوری به خبرنگار العالم گفت، سربازان اردنی به گروه‌ها و عناصر مسلح اطلاعات لازم را جهت عبور از مرز می دهند .. نیروهای ارتش و مرزبان سوریه به منابع آتش از خاک اردن پاسخ می‌دهند. 


گروهی از شهروندان سوری در گذرگاه مرزی "نصیب" در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کردند که عبور و حرکت در این گذرگاه کاملا عادی است.

پربیننده ترین خبرها