نسل سوم سران القاعده به عراق بازگشتند

نسل سوم سران القاعده به عراق بازگشتند
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 13:42

رئیس کمیسیون امنیتی شورای استانداری دیاله، از بازگشت برخی از سرکردگان "نسل سوم" گروه القاعده از سوریه به این استان برای ایجاد هرج و مرج در جریان انتخابات خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "مثنی التمیمی" رئیس کمیسیون امنیتی شورای استانداری دیاله تأکید کرد: ائتلاف سازمان القاعده در عراق و سوریه تحت نام "دولت اسلامی عراق و شام" انرژی مضاعفی به  القاعده داد؛ که این مساله در دیاله قابل ملاحظه تر بود و به گسترش خشونت در این استان انجامید.

التمیمی خاطر نشان کرد: حمایتهای خارجی، موجب گسترش فعالیت های القاعده شد و این سازمان را بیش از هر زمان دیگری خطرناک کرد؛ در واقع القاعده عامل حوادث خشونت بار اخیری است که در استان دیاله رخ داده است.

وی افزود: اطلاعات امنیتی، حاکی از آن است برخی از سرکردگان نسل سوم القاعده که برای جنگ در سوریه به عناصر مسلح پیوسته بودند، اکنون به برخی از مناطق دیاله بازگشته اند تا زمام امور عملیات مسلحانه و افزایش فشارهای امنیتی را در دست گیرند.

التمیمی هشدار داد: هدف آن ها ایجاد هرج و مرج و نا امنی قبل و بعد از انتخابات است، تا بتوانند الگوی سوریه را در برخی مناطق عراق از جمله دیاله اجرا کنند.

کمیسیون امنیتی شورای استانداری دیاله در تاریخ 11 آوریل 2013 از اجرای بیش از 15 عملیات پیشدستانه در سال جاری ضد عناصر القاعده و باقیمانده های حزب منحل بعث در مناطق مختلف این استان خبر داد و تاکید کرد که این عملیات موفقیت آمیز بود و به نابودی سران اداره کننده " ماشین مرگ " در این استان انجامید.

استان دیاله در 24 ساعت گذشته، عرصه شماری از عملیات خشونت بار بود که به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان انجامید.

26

پربیننده ترین خبرها