تروریست ها، "حزب الله" را در هرمل هدف قرار داده اند

تروریست ها،
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 20:04

بیروت - (العالم) ‏- رئیس اتحادیه شهرداری ها در منطقه هرمل لبنان گفت: گروه های تروریستی مستقر در سوریه با حمله به منطقه "هرمل" (در شمال شرق لبنان) درصدد انتقال درگیری ها به داخل اراضی این کشور و قصد رویارویی با حزب الله را دارند.

"مصطفى طه"  روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت: حدود 30 هزار نفر از اهالی منطقه هرمل لبنان در اراضی سوریه زندگی و کار می کنند که تروریست های مستقر در سوریه خواهان اشغال اراضی آنان و بیرون راندن آن ها از این منطقه هستند.

وی افزود: تروریست های در حال جنگ در سوریه با اهداف خاصی قصد خارج کردن لبنانی ها از منطقه سوری هم مرز با هرمل را دارند، اما مقاومت ساکنان این منطقه تروریست ها را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته است.

طه با اشاره به این که تروریست های مستقر در سوریه، با حمله چند روز قبل به روستاهای القصر و حوش السید در مجاورت مناطق مرزی سوریه - لبنان، به دنبال کشاندن بحران سوریه به لبنان هستند، تصریح کرد: هدف این تروریست ها کشاندن پای نیروهای مقاومت لبنان به درگیری های سوریه است.

وی افزود: این روستاها تا قبل از سال 1920 متعلق به لبنان بود ولی پس از ترسیم مرزها و تقسیم اراضی، جزء خاک سوریه شد، ولی اهالی آن که تعداد  آنها حدود 30 هزار نفر است همچنان لبنانی باقی ماندند و در واقع همه اهل منطقه هرمل لبنان هستند، اما در خاک سوریه زندگی می کنند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها