دالان اردن برای عبور سلاح های سنگین عربستان

دالان اردن برای عبور سلاح های سنگین عربستان
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 21:32

عربستان درتلاش است تا با ایجاد معبری در داخل اراضي اردن، سلاح هاي سنگين را به دست تروريست ها در خاك سوريه برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، درحالي كه نيروهاي ارتش سوريه به موفقيت هاي قابل ملاحظه در مقابله با گروه هاي مسلح تروريستي در اين كشور دست يافته اند، طرف هاي توطئه گر عليه سوريه درصدد تشكيل جبهه اي هستند كه تلاش مي كند تا دولت آمريكا را براي حمله به سوريه تحت فشار قرار دهند. اين تلاش ها به ويژه پس از افزايش هشدارها درباره تشديد خطر بحران سوريه و ترس از انتقال آن به كشورهاي همسايه كه از بحران اين كشور متاثر شده اند، گسترش يافته است.

در چنین شرایطی، برخي از كشورها كه عليه ملت سوريه توطئه چيني مي كنند، اقدامات تحريك آميز خود را با هدف وخيم تر كردن اوضاع در سوريه به منظور ادامه درگيري ها و ريختن خون بی گناهان و جلوگیری از اجرای راهکار سیاسی، تشدید کرده اند.

در همین حال شبكه المنار لبنان به نقل از منابع آگاه خبر داد: عربستان در راستاي توطئه ها عليه سوريه درتلاش است تا راهي را به داخل اراضي اردن باز كند تا از طريق آن، سلاح هاي سنگين را به دست تروريست ها در خاك سوريه برساند.

منابع ياد شده افزودند: هم اکنون تعدادي از تروريست ها در مراكزي ويژه نزديك مرزهاي اردن و عربستان، برای استفاده از اين سلاح ها آموزش مي بينند.

منابع ياد شده همچنين اعلام كردند: تماس هايي ميان مسئولان سعودي و برخي از مسئولان آمريكايي در راستاي تلاش براي سرپوش گذاشتن بر دخالت نظامي محدود و حمايت از تروريست ها در سوريه صورت مي گيرد؛ تروريست هايي كه به طور گسترده از حمايت عربستان، تركيه و قطر برخوردار هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها