درخواست اخراج شرکت اسرائیلی ازمغرب

درخواست اخراج شرکت اسرائیلی ازمغرب
پنج‌شنبه 29 فروردين 1392 - 13:21

العالم - سازمان‌هاي حقوقي در مغرب خواستار اخراج شركت صهيونيستي "جي فور اس" از كشورشان شدند.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، سازمان‌ها و نهادهاي حقوقي در كشور مغرب خواستار اخراج شركت انگليسي حامي اسرائيل "جي فور اس" (G4S) شدند و تاكيد كردند در آينده نزديك از نهادهاي رسمي كشور خواهند خواست اقدامات و تدابير لازم را براي جلوگيري از فعاليت شركت هايي كه در فعاليت هاي ضد انساني و جنايت عليه بشريت شريك هستند، اتخاذ كنند.
چهارده سازمان و تشكل مغربي از جمله "جمعيت همبستگي مغرب- فلسطين"، "جمعيت اقدام ملي براي ياري فلسطين"، "انجمن مغربي دفاع از حقوق بشر" و برخي ديگر از گروه ها و تشكل ها خواهند خواست از فعاليت شركت جي فور اس جلوگيري كنند.
سيمون اسيدون عضو جمعيت همبستگي مغرب- فلسطين در همايشي در رباط در اين باره گفت: شركت اسرائيلي جي فور اس در سايت رسمي خود اعلام كرده است كه در  زنداني فعاليت مي كرد كه "زندانيان امنيتي" در آنجا محبوس بودند، اما بعدا مشخص شد كه زندانيان سياسي فلسطيني در آنجا بودند.
وي افزود: اين شركت تجهيزات امنيتي و اتاق هاي كنترل را در زندان "كتسعيوت" كه 2هزار و 200  زنداني سياسي فلسطيني در آنجا محبوس هستند و زندان "مجيدو" با بيش از هزار و 200  زنداني  و زندان "دامون" با بيش از 500 زنداني سياسي فلسطيني فراهم مي كند.
به گفته سيمون، اين شركت اسرائيلي همچنين سيستم هاي دفاعي كار گذاشته شده در ديوارهاي زندان عوفر را در كرانه باختري نيز تامين مي كند كه هزار و 500 زنداني سياسي فلسطيني در آن محبوس هستند.

یاد آور می شود که گروهی از شهروندان حامی فلسطین در نروژ در آذر ماه سال 1391 به نمایندگی از 21 گروه نروژی با تجمع در برابر شرکت خدمات امنیتی «جی فور اس» در «اسلو» و مسدود نمودن درب ورودی آن، خواستار توقف همه فعالیت هایی شدند که منجر به اشغال کرانه باختری و نوار غزه می­ شود.

 مخالفان در بیانیه خود اعلام کردند: از سال 2002، مقامات G4S وعده دادند به قراردادهای خود با ارتش، پلیس و نهادهای اسرائیلی مسئول ساخت شهرک ­های غیر قانونی در کرانه باختری خاتمه خواهند داد. اما شواهد ارائه شده از سوی گروه دانمارکی Danwatch در سال 2011، نشان می­ دهد که G4S هنوز هم در فرایند اشغال از طرق زیر نقش ­آفرینی می­ کند

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها