صحراي سينا؛ پاشنۀ آشیل رژيم صهيونيستي

صحراي سينا؛ پاشنۀ آشیل رژيم صهيونيستي
پنج‌شنبه 29 فروردين 1392 - 17:04

روزنامه صهيونيستي "جروزاليم پست" نوشت: اسرائيل براي شروع هر نوع عملياتي در زمينه مبارزه با تروريسم در اراضي مصر در شك و ترديد است و اين واقعيتي است كه تروريست هاي وابسته به تشكيلات القاعده كه ديروز (چهارشنبه ) شهر ايلات در اراضي اشغال شده را با دو موشك هدف حمله قرار دادند، به آساني از آن بهره برداري كردند.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري شبكه خبري العالم، اين روزنامه صهيونيستي در تحليلي تحت عنوان "آيا منطقه سينا پاشنه آشيل اسرائيل است؟" نوشت: تروريست هايي كه به ايلات حمله كردند، معتقدند كه آن ها پاشنه آشيل استراتژيك اسرائيل را يافته اند، يعني نقطه ضعف شديدي كه اسرائيل علي رغم دارا بودن قدرت براي تعامل با آن، از آن هراسان است، چرا كه حملات آنان از سينا با هيچ واكنش انتقام آميزي ازسوي اسرائيل مواجه نخواهد شد.

 

جروزاليم پست نوشت: حادثه ديروز، هفتمين حمله موشك پرتاب شده به ايلات از سال 2010 بود و نيروهاي ارتش اسرائيل بايد راهي براي از بين بردن شكاف امنيتي كه اين شهر واقع در ساحل درياي سرخ را تهديد مي كند، پيدا كنند.

 

اين روزنامه صهيونيستي هدف از شليك اين موشك ها را از بين بردن صنعت گردشگري در ايلات عنوان كرد.

 

گروه شوراي مشورتي مجاهدين، مسئوليت حمله ايلات را برعهده گرفت. در نوار ويدئويي كه اين گروه منتشر كرده، يكي از اعضاي آن درحال شليك موشك گراد است.

 

به نوشته جروزاليم پست، اين گروه در غزه و سينا حضور دارد و مواضع آن قبلا" در غزه از سوي نيروهاي اسرائيل هدف حمله قرار گرفته است. اين گروه در اكتبر 2012 با حمله هوايي شديدي از سوي اسرائيل مواجه شد كه طي آن دو نفر از مسئولان گروه درحالي كه سوار بر موتورسيكلت بودند، كشته شدند.

 

جروزاليم پست در ادامه نوشت: شوراي مشورتي مجاهدين اخيرا" چند موشك به سديروت شليك كرد كه با حملات هوايي اسرائيل روبرو شد. اين حملات، پس از جنگ غزه در نوامبر گذشته اولين حمله به شمار مي آيد و اگر اين گروه از غزه برضد اسرائيل وارد عمل شود، حماس را براي پايان دادن به آتش بس تحت فشار قرار خواهد داد.

 

اين روزنامه صهيونيستي خاطرنشان كرد: با توجه به وجود گروه هاي كوچكي كه ممكن است واكنش هاي غيرقابل پيش بيني به حملات داشته باشند، اوضاع منطقه سينا بي ثبات و ممكن است درگيري هاي گسترده تري دراين منطقه به وجود بيايد.

 

جروز اليم پست در پایان تاکید کرد: وقوع حملات در منطقه سينا، ممكن است به بحراني شدن اوضاع غزه منجر شود و ارتش اسرائيل بايد خود را براي همه سناريوهای احتمالی آماده كند.

پربیننده ترین خبرها