27 کشته در انفجار بمب در بغداد

27 کشته در انفجار بمب در بغداد
جمعه 30 فروردين 1392 - 08:12

انفجار بمب در یک رستوران در منطقه عامریه بغداد، دست کم 27 کشته و بیش از 50 زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که این حادثه در ساعت 10 شب پنج شنبه (به وقت بغداد) بر اثر انفجار بمبی که در یک رستوران کار گذاشته شده بود، به وقوع پیوست.

اين انفجار كه در نخستين روز از تعطيلات آخر هفته اتفاق افتاد، علاوه بر سه كودك و يك زن، شمار زيادي از جمع جوانان را قرباني كرد.

 

به گفته يك منبع آگاه در وزارت كشور عراق، انفجار العامريه، در "قهوه خانه دبي" واقع در طبقه دوم مجتمع تجاري كوچكي در خيابان العسل اتفاق افتاد كه محل تردد و تفريح و خريد خانواده هاست.

انفجار العامريه، دو روز پيش از انتخابات شوراهاي استانداري اتفاق مي افتد كه با تدابير شديد امنيتي همراه است و دولت به منظور تامين امنيت انتخابات از روز جمعه تردد خودروهاي فاقد مجوز را در بغداد ممنوع مي كند.

 

اين انفجار همچنين سه روز پس از كشته شدن 50 تن در چند حمله پراکنده در بغداد و مناطق اطراف آن رخ داد؛ حملاتي كه اغلب، مناطق شيعه نشين را هدف قرار داد و گروه تروريستي "دولت اسلامي عراق" وابسته به سازمان القاعده مسئوليت آن ها را به عهده گرفت.

 

انفجار شب گذشته در العامريه، بزرگترین حادثه پس از وقایع 14 مارس گذشته و حمله به وزارت دادگستري به شمار می رود. در آن حادثه 30 نفر كشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها