نتانیاهو کمک به شورشیان سوری را رد نکرد!

نتانیاهو کمک به شورشیان سوری را رد نکرد!
جمعه 30 فروردين 1392 - 16:25

تنها چند ساعت پس از آنکه بشار الجعفری سفیر سوریه در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود از همکاری گسترده رژیم صهیونیستی با تروریست‌های جبهه‌النصره پرده برداشت، نخست وزیر این رژیم نیز از حمایت از گروه‌های مسلح فعال در سوریه سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم بشار الجعفری که در نشست ماهانه سازمان ملل متحد که همه آن اختصاص به وضعیت سوریه داشت، سخنرانی می‌کرد با تاکید بر این موضوع که اسرائیل به شورشیان سوریه اجازه می‌دهد تا از سرزمین‌های اشغالی جولان عبور کرده و به مراکز ارتش سوریه حمله کنند، کشورهای غربی را متهم به همکاری با القاعده و گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه کرد.
در همین حال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای تلویزیونی مساله احتمال تامین تسلیحات برای گروه‌های مخالف دولت سوریه را رد نکرد و تصمیم برای مداخله در جنگ داخلی سوریه را یک مساله بغرنج و پیچیده خواند.
هر چند که رژیم صهیونیستی در طول دو سال گذشته تلاش کرده تا خود را از هر گونه اتهام کمک تسلیحاتی و اطلاعاتی به شورشیان مسلح سوری دور کند، اما استفاده گسترده شورشیان از تسلیحات ساخت این رژیم چنان آشکار است که ماندن در منطقه خاکستری چندان آسان نیست و اعلام بنیامین نتانیاهو در یک گفت‌وگوی تلویزیونی که این حمایت را رد نمی‌کند، خود تاییدی بر این مساله است.
نتانیاهو در جریان مصاحبه با شبکه خبری بی.بی.سی در خصوص وخامت اوضاع امنیتی در سوریه سخن گفت و در پاسخ به این سوال که آیا تل‌آویو در حال مسلح کردن گروه‌های مخالف دولت بشار اسد، ریاست جمهوری سوریه است، پاسخ داد که چنین رایزنی‌ها و مسائلی را تایید نمی‌کند اما آنها را رد هم نمی‌کند.
وی افزود: ما بسیار محتاطانه و دقیق رفتار می‌کنیم. می‌توانم بگویم که مسلح کردن شورشیان در سوریه یک مساله پیچیده است.
نتانیاهو ادامه داد: در سوریه افراط‌گرایان بسیار زیادی وجود دارند و ما نسبت به مساله دسترسی آن‌ها به تسلیحات شیمیایی و سایر تجهیزات پیشرفته نظامی نگران هستیم چرا که این روند می‌تواند تعادل قدرت در خاورمیانه را تغییر دهد.

پربیننده ترین خبرها