منابع دیپلماتیک:

آمريكا پاتریوت ها را به اردن می برد

آمريكا پاتریوت ها را به اردن می برد
جمعه 30 فروردين 1392 - 18:21

منابع خبری در منطقه به نقل از منابع دیپلماتیک از اقدامات مشکوک نظامی امنیتی آمریکا در کشورهای همسایه سوریه به خصوص اردن خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع دیپلماتیک مطلع درگفت وگو با هفته نامه المنار فلسطین اعلام داشتند: آمریکا از 2 هفته پیش به صورت کاملا محرمانه و سری، اقدامات و طرح های نظامی و امنیتی خود را در کشورهای همسایه سوریه آغاز کرده و تلاش می کند تا جای ممکن فعالیت های مشکوک خود را محرمانه نگاه دارد.

این منابع تاکید می کنند که آمادگی برای استقرار سامانه ضد موشکی پاتریوت در یکی از کشورهای همسایه سوریه از جمله این اقدامات است که چندی پیش مشابه آن در ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه نصب شد.

منابع مطلع می گویند انتظار می رود چنین سامانه هایی در کشوری های دیگر منطقه نیز نصب شوند.

ابراز نگرانی از آنچه سقوط زرادخانه های شیمیایی سوریه خوانده می شود و همواره مورد ادعای اسرائیل است، باعث شده تا رژیم صهیونیستی نیز به صورت مستقیم وارد اینگونه فعالیت ها شود.

پیش از این نیز شریف شحاده نماینده پارلمان سوریه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه العالم ورود نیروهای آمریکایی به اردن را پیش مقدمه حمله نظامی به سوریه عنوان کرده بود.

به نظرمی رسد ناکامی گروه های مسلح در مقابله با ارتش سوریه، آمریکا را واداشته تا با همکاری هم پیمانانش در ریاض، دوحه و آنکارا در صدد برنامه ای دیگر برای سوریه باشند که این برنامه می تواند حمله نظامی مستقیم باشد.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها