خطیب میدان التحریر: مرسی را به زندان بازگردانید

خطیب میدان التحریر: مرسی را به زندان بازگردانید
جمعه 30 فروردين 1392 - 18:33

عبدالله نصر خطیب جمعه میدان التحریر قاهره محمد مرسی رئیس جمهوری مصر را "زندانی فراری" توصیف کرد و از مردم خواست که از اخوان المسلمین و محمد مرسی ابراز انزجار کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مصر الیوم، نصر اعلام کرد که شکایتی را به مرکز پلیس "قصر النیل" قاهره برای بازگرداندن محمد مرسی به زندان ارائه خواهد کرد زیرا به گفته وی، محمد مرسی در دوران انقلاب از زندان فرار کرد .
نصر، اخوان المسلمین را به ایجاد نابسامانی در دستگاه قضائی متهم کرد و گفت: اخوان المسلمین در راستای تسلط بر همه نهادهای دولتی، تلاش می‌کند که دستگاه قضائی را تحت تصرف خود دربیاورد.
وی با بیان اینکه چه کسانی بر انتخابات ریاست جمهوری که منجر به روی کارآمدن محمد مرسی "فاقد مشروعیت" شد، نظارت کردند؟ چه کسانی بر همه پرسی قانون اساسی که اخوان المسلمین به مردم تحمیل کردند، نظارت کردند؟، خواستار پاکسازی دستگاه قضائی از قضات وابسته به اخوان المسلمین، انحلال دولت هشام قندیل نخست وزیر مصر و عزل دادستان کل شد و گفت: دادستان کل به هیچ یک از شکایات انقلابیون رسیدگی نمی‌کند .
ده‌ها نفر به درخواست برخی گروه‌های انقلابی به میدان التحریر تجمع کردند و برای سرنگونی محمد مرسی شعار سر دادند. تعداد تظاهرکنندگان پس از اقامه نماز جمعه افزایش یافت و نمازگزاران مسجد عمر مکرم نیز برای مشارکت در این تظاهرات به میدان التحریر آمدند .
تعدادی از مجروحین انقلاب مصر که معترض به عملی نشدن وعده‌های دولت بودند، پلاکاردهائی با مضمون سرنگونی نظام و محاکمه قاتلین انقلابیون در دست داشتند .
تظاهرکنندگان همچنین بازداشت فعالان سیاسی از جمله اعضای جنبش 6 آوریل را محکوم و اعلام کردند که نیروهای وزارت کشور بامداد امروز سه عضو جنبش 6 آوریل را بازداشت و به خانه یک عضو دیگر این جنبش حمله کردند .
تظاهرکنندگان همچنین خواستار محاکمه محمد مرسی به علت آنچه دست داشتن وی در قتل انقلابیون خواندند، شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها