تظاهرات اخوان: پاکسازی قوه قضاییه را خواهانیم

تظاهرات اخوان: پاکسازی قوه قضاییه را خواهانیم
جمعه 30 فروردين 1392 - 18:39

علیرغم مخالفت احزاب سلفی، اخوان المسلمین تظاهرات موسوم "پاکسازی قوه قضائیه" را صبح امروز در مقابل "خانه دادگاه عالی" برگزار کرد و صدها تن از اعضای اخوان المسلمین با شرکت در این تظاهرات، تصویب قانون قوه قضائیه که در دست بررسی مجلس شورای مصر است، را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک خودرو حامل بلندگوی بزرگ نیز در مقابل دفتر دادستانی به شعار دادن پرداخت و اطراف خودرو، شمار زیادی از تظاهر کنندگان پرچم مصر به دست گرفتند.
در این میان، نیروهای امنیت مرکزی در داخل مقر "خانه دادگاه عالی" مستقر شدند و سه نفربر امنیت مرکزی در مقابل دروازه اصلی موضع گرفتند. یک خودرو پلیس نیز به همراه شماری از فرماندهان امنیتی در مقابل باشگاه قضات واقع در پشت خانه دادگاه عالی مستقر شدند.
اعضای اخوان المسلمین پلاکاردهای متعددی به دست گرفتند که در آنها پاکسازی قوه قضاییه را خواستار شدند. بر روی این پلاکاردها نوشته شده است: "مردم، پاکسازی قوه قضائیه را خواستارند"، "دادگاه مبارک و نظام او را تبرئه و تمام ملت مصر را زندانی کرد"، "ای قضات ننگین، لیاقت شما جهنم است ".
تظاهر کنندگان، هنگام نماز جمعه به دو دسته تقسیم شدند، عده‌ای از آن ها به تحصن ادامه دادند و عده‌ای دیگر راهی مسجدهای اطراف شدند تا پس از ادای نماز جمعه به تظاهرات بپیوندند.
شمار زیادی از رسانه‌ها در اطراف خانه دادگاه عالی مستقر شدند تا تظاهرات را به طور مستقیم پوشش دهند.
تظاهر کنندگان اخوان المسلمین با پلاکارد بزرگی که خواسته های تظاهر کنندگان بر روی آن درج شده بود، در ورودی دفتر دادستان را مسدود کردند.
به محض تجمع تظاهر کنندگان بر روی پله‌های دفتر دادستان کل، نیروهای امنیت مرکزی درهای دفتر دادستانی کل را بستند و در داخل خانه دادگاه عالی مستقر شدند.
شماری از جوانان وابسته به اخوان المسلمین، با اتوبوس ها و مینی بوس از کفر الشیخ و سوئز به قاهره آورده شدند تا در این تظاهرات که نام آن را میلیونی گذاشته بودند اما کمتر از 20هزار نفر در آن مشارکت داشتند، حضور یابند.
در همین راستا، شمار زیادی از فروشندگان دوره گرد، در اطراف خانه دادگاه عالی اقدام به عرضه مواد غذایی و آشامیدنی برای تظاهر کنندگان کردند. آنها علاوه بر مواد غذایی پرچم اخوان المسلمین و نشان‌هایی با آرم اخوان به تظاهر کنندگان می‌فروشند.
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها