تشدید حضور آمریکا در منطقه به بهانه حل بحران سوریه

تشدید حضور آمریکا در منطقه به بهانه حل بحران سوریه
شنبه 31 فروردين 1392 - 13:03

العالم، مسکو - کارشناس و تحلیلگر روس تأکید کرد، آمريكا از بحران سوريه براي تقويت حضور نظامی خود در منطقه سوء استفاده مي كند.

"ویچسلاو موتوزوف" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اعزام نظامیان آمریکایی به اردن به بهانه محافظت از مرزهای این کشور در برابر خشونت های سوریه را فرصت طلبی واشنگتن برای تقویت حضور نظامی در منطقه دانست و یادآور شد که استقرار موشک های پاتريوت در مرز ترکیه با سوریه در اوایل سال جاری هم به بهانه دفاع از تركيه در برابر موشك هاي سوريه عنوان شده بود.

این کارشناس روس در امور راهبردی تاكيد كرد: سوريه كسي را تهديد نمي كند؛ بلکه برخی كشورهاي همجوار دمشق را تهديد مي كنند و امنيت آن را برهم مي زنند.

كارشناس راهبردي روس با تاکید بر اینکه اعزام 200 نظامي آمريكايي درخواست اردن نبوده است، افزود: آمريكا به بهانه مقابله با چالش هاي بحران سوريه در همه منطقه تصمیمات خود را اعمال خواهد کرد، و از این منظر حل بحران سوريه به نفع همه كشورهاي منطقه از جمله تركيه و اردن خواهد بود.

وي درباره تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاترویت در مرز سوریه با اردن، اظهار داشت: فاصله کشورهای خاورمیانه از هم زیاد نیست و نیازی به استقرار اين حجم موشك و تسليحات در منطقه وجود ندارد؛ تحركات كنوني آمريكا به بهانه بحران سوريه يك اقدام راهبردي فراتر از اين بحران است و درچارچوب طرح راهبردي آمريكا در منطقه خاورميانه صورت می گیرد.

Ma.17:33.19

پربیننده ترین خبرها